Bu haber kez okundu.

Kanserin reçetesi
Zeytinyağı

Zeytinyağında kanserle savaşan ve vücudu hastalıklardan koruyan doymamış yağ oranları fazladır. Katı yağlardan uzak durarak ve günlük yağ tüketimini azaltarak hem formda kalabilir hem de kanserden korunabilirsiniz.

Haftada 2?3 kez yağlı balık

Özellikle omega?3 yağları açısından zengin olan balıkların kansere karşı çok etkili bir koruyucu olduğu biliniyor. Beslenme programınızdan kırmızı eti ve tavuk etini çıkarın. Bunun yerine haftada iki kez balık yiyin. İlle de kırmızı et yemek istiyorsanız; yağsız olmasına özen gösterin.

Bitki çayları

Adaçayı, ıhlamur, nane, kekik, kuşburnu gibi bitkisel çaylar sindirim sisteminin çalışmasını düzenlerler ve vücudu özellikle de sindirim sistemini kanserine karşı korurlar.

Günde 3?6 porsiyon

kepekli tahıl

Beyaz undan yapılan besinler yerine lif açısından zengin olan kepekli unlardan üretilen ekmek, kek ve makarna tüketin.

Haftada birkaç kez bir

avuç fındık ve ceviz

Bol miktarda antioksidan, ve selenyum içeren fındık ve ceviz, ~|~bu özelliğiyle kanserle savaşımda oldukça etkili bir besindir.

Yiyebildiğiniz kadar

meyve ve sebze

Araştırmalar gösteriyor ki meyve ve sebzeler kanserle savaşan kimyasallardan bol miktarda içeriyor. Bu nedenle kansere karşı direnebilmek için yenebildiği kadar meyve sebze yenmeli. Özellikle de aşağıda gruplanan besinlerden her gün bol miktarda tüketin.

- Karnabahar, brokoli, lahana, enginar

- Domates, kavun, kırmızı greyfurt

- Beta karoten bulunan besinler: Havuç, patates

- Turunçgiller: Portakal, greyfurt

- Koyu yeşil yapraklı sebzeler: Ispanak, marul, karalahana.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100