Bu haber kez okundu.

Kış rehaveti kilo aldırıyor
Beslenme ve diyet uzmanı Sevhan Uygun son yıllarda çocukluk çağı obezitesinin erken çocukluk dönemine kadar indiğini ve Türkiye'nin büyük kentlerinde yaşayan okul çağındaki çocuklarda ve adolesanlarda (ergenlik) obezitenin yüzde 10-15 gibi yüksek oranlarda görüldüğünü açıkladı.
Okul çağı çocuklarında özellikle kış mevsiminde kilo kontrolünü elde tutmanın daha zor olduğuna dikkat çeken Beslenme ve Diyet Uzmanı Sevhan Uygun, “Düşen sıcaklıklarla birlikte çocukların da metabolizmalarında ve beslenme alışkanlıklarında değişiklikler meydana gelir. Kış akşamlarının uzun olmasıyla birlikte, televizyon ve bilgisayar karşısında geçirilen uzun zamanlar da çocukları daha fazla atıştırmaya itiyor. Çocukların diğer mevsimlere oranla fiziksel aktivitesinin azalmasıyla, yanlış besin seçimleri birleşirse kış aylarında alınan kilolar kaçınılmaz olur. Özellikle okul çağındaki çocukların artan enerji ihtiyaçlarını karşılamak için sağlıklı olan yiyecek ve içecekler tercih edilmelidir” dedi.
Şişman bir çocuğun karşılaşabileceği hastalıkları; soluk alıp vermede güçlük, diyabet, kalp damar hastalıkları, ortopedik sorunlar ve hipertansiyon olarak açıklayan Uygun, ebeveynlerin çocuklarının sağlıklı ve kaliteli bir yaşam sürebilmesi beslenmelerine dikkat etmeleri gerektiği uyarısında bulundu.Uygun, yeterli ve dengeli beslenemeyen çocuklarda da gelişme geriliği, vitamin ve mineral yetersizlikleri buna bağlı olarak konsantrasyon eksikliği ve okul başarısında azalma görülebileceğini ifade etti.

Sağlıklı beslenmenin ip uçları
Beslenme ve diyet uzmanı Sevhan Uygun, çocukların kış aylarında beslenmesi ile ilgili önemli ipuçları verdi: “Çocuğunuzun okulda derslerine olan konsantrasyonunun ve başarısının artması için kahvaltıda, tam tahıllı ekmek, peynir, yumurta, süt veya taze sıkılmış meyve suyu olmalıdır. Okulda patates kızartması, mayonez, asitli içecekler, hazır meyve suları gibi aşırı kalorili ve sağlıksız yiyecek içecekler almaması gerektiği öğretilmelidir. Bunlar yerine etli, peynirli sandviçler yanında ayran ya da süt daha uygundur. Çocukların kış aylarında vücut direncini artırmak ve vücuda yeterli miktarda vitamin ve mineral alınmasını sağlamak için özellikle c vitamininden zengin meyve yemeye teşvik edilmelidir. Ayrıca ara öğün olarak abur cubur yerine kuru erik, kuru kayısı, ceviz, badem, fındık gibi kuruyemişleri tüketmeleri çok daha iyi bir çözüm olacaktır. Akşam yemeğinde et, tavuk, balık, kurubaklagil gibi et ve et ürünleri grubunda aldığımız besinler mutlaka bulunmalıdır. Kış ayları boyunca güneş ışınlarından mahrum kalındığı için vücudun d vitamini ve beyin fonksiyonları için gerekli olan omega-3 yağ asitinden zengin olan balığı çocuklarımız mutlaka haftada 1-2 kez tüketmelidir. Ayran veya yoğurt, sebze yemeği, salata, küçük porsiyonlar ile makarna/pilav ve ekmek çocukların akşam yemeğinde bulunabilecek yiyeceklerdir. Ancak bunların yanında çocukların fiziksel, zihinsel ve duygusal gelişimlerinin eksiksiz olması için fiziksel aktivite şart. Aileler çocuklarının bilgisayar ve televizyon karşısında geçirdikleri zamanı kısıtlayıp, onları ilgilerini çeken bir spor dalına yönlendirmeleri çok önemlidir. “ (İHA)
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100