Bu haber kez okundu.

Meslek hastalıklarını önemseyin
Yrd. Doç. Dr. Coşkun Zateri, teknolojik gelişmelere bağlı olarak masa başında çalışan nüfus arttıkça ciddi fiziksel rahatsızlıkların daha sık görüldüğünü belirtti ~|~
Son 20 yıl içinde bilgisayar kullanımının hızla artmasına dikkat çeken Zateri, çağımızın en önemli hastalıklarından birinin 'mesleki kas iskelet hastalığı' olduğunu savundu. Sıklıkla boyun, bel, kol ve bacakların yanlış oturma ve yanlış çalışma nedeniyle zarar gördüğünü belirten Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi (ÇOMÜ) Tıp Fakültesi Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon Ana Bilim Dalı Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Zateri, son zamanlarda buna bağlı sebeplerden yakınmaların arttığını söyledi. Boyun ve kollarda ağrı, ellerde uyuşma ve karıncalanma, sırt ve bel ağrılarının bunların başında geldiğinin altını çizen Zateri, tüm bunların sonucunda verimliliğin düştüğünü, sosyal yaşamın da etkilendiğini vurguladı. Tehlikenin anlamlı boyutta olduğunu söyleyen Yrd. Doç. Dr. Zateri, yapılan araştırmalara göre bilgisayar kullanıcılarının yüzde 90'ının boyun, kol ve belde önemli rahatsızlıklar yaşadığının saptandığını açıkladı. Yrd. Doç. Dr. Zateri, yaşam kalitesini azaltan bu rahatsızlıklardan kurtulmak için bazı önlemlerin alınabileceğine dikkat çekerek öncelikle yüksek ve sert arkalığa sahip kol destekli bir sandalyede oturulma sı, yumuşak ve alçak seviyeli yerlerde oturmaktan kaçınılması gerektiğini belirtti. Sandalye ve koltukta bel yastıkla desteklenerek veya iyice yaslanarak dik oturmayı öneren Yrd. Doç. Dr. Zateri, sandalyede otururken bacak bacak üs tüne atmanın ise bir sorun teşkil etmediğini belirtti. Fiziksel sıkıntılardan korunmada sırt ve ayaklara dikkat edilmesi gerektiğini belirten Zateri, "Sandalye arkalığının sırtı ve beli desteklemesi gerekiyor. Sert sandalyede otururken dizlerin kalçalardan yukarıda olması önemli. Bununla birlikte iş yerinde, ayaklarımızı bir basamak üzerine koymak çok önemli. Belimizi sandalyeye yaslayarak ve masaya iyice yaklaştırarak oturmalıyız. Masanın eğimli olması çalışma kolaylığı sağlayacağı gibi, ağrı oluşumunu da engelleyecektir" dedi. Fiziksel tıp uzmanı Yrd. Doç. Dr. Zateri, iş yerlerinde çalışma esnasında yapılacak hareketlerin de önemine dikkat çekerek, "Masa başında belimizi değil, tüm vücudumuzu döndürerek hareket etmeliyiz. Eşyalarımızı masa üzerinde uygun yerlere yerleştirmeliyiz. En sık kullandığımız eşyalar yakınımızda olmalıdır. Yüksek yerlerdeki eşyalara uzanmadan, göz hizasına gelecek şekilde tabureye çıkıp gövdeye yakın olarak almalı ve taşımalıyız" diye konuştu. Uzun süreli hareketsizliğin eklemleri ve kasları olumsuz etkilediğini de söyleyen Yrd. Doç. Dr. Zateri, gerek iş yerlerinde gerekse evlerde sürekli hareketsiz kalmanın da önemli sıkıntılar doğurabileceğini belirtti. Zateri, sürekli oturan kişilerin en az iki saatte bir 10 dakika ayakta durmasını, yine tam tersi biçimde sürekli ayakta duranların ise iki saatte bir 10 dakika oturması ve yatması gerektiğini söyledi.
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100