Bu haber kez okundu.

Mü’minlerden bir grup ric’at edecektir
129. İLKE:
“Ric’at” lügatte “dönüş” anlamındadır ve Ehl-i Beyt Ekolü’nde bundan maksat, Hz. Mehdi (a.f.) zuhur ettikten sonra ve kıyametten önce İslam ümmetinden bir grubun dünyaya dönmesidir. Ric’atin varlığı hakkında en açık delil, her şeyden önce Kur'an-ı Kerim’dir. Neml Sûresi’nin 83. ayetinde, “O gün her ümmet içinden ayetlerimizi yalanlayanlardan bir grubu haşrederiz” ve 87. ayetinde ise şöyle buyuruluyor: “Sûr’a üflendiği gün göklerde ve yerde bulunan kimseler, hep korku içinde kalır. Yalnız Allah’ın diledikleri (korkmazlar). (Korkunun şiddetinden hepsi can verir ve sonra dirilip) hepsi boyun bükerek O’na gelirler.”
Gördüğünüz gibi, bu ayetlerde iki günden bahsedilmiş ikinci “yevm=gün” birinci “yevm”e atfedilmiştir.
Ayrıca, birinci günde, sadece belli bir grubun dirileceğinden bahsedilmiş fakat ikinci günde bütün insanların dirileceği vurgulanmıştır. Burada, birinci günün kıyamet günü olmadığı ve bu ikisinin birbirinden farklı oldukları anlaşılmaktadır.
Yine, önce belli bir grubun dirileceğinden bahsediliyor ve böyle bir günün de kıyamet günü olamayacağı açıktır. Çünkü kıyamet günü Sûr’a üfürüldükten sonra bütün insanlar dirileceklerdir. Nitekim, Kur'an-ı Kerim şöyle buyuruyor:
“Gökte ve yerde bulanan herkes Rahman’ın kulu olarak gelecektir. Onların hepsi, kıyamet günü O’na tek başına gelecektir.” (Meryem, 93-95).
Başka bir ayet kıyamet gününü şöyle anlatmaktadır: 
“Onları haşrederiz, hiçbirini bırakmayız.” (Kehf, 47).
Sonuç olarak, Neml Sûresi’nin iki ayetini karşılaştırıp onların farklı anlamlar taşıdıklarını göz önünde bulundurarak, dünyanın iki günü beklediğini; birinde sadece insanlardan bazılarının ve diğerinde ise bütün insanların haşrolacaklarını söylememiz gerekir. Ehl-i Beyt rivayetleri, birinci günün Hz. Mehdi’nin (a.f.) zuhurundan sonra ve kıyamet gününden önce gerçekleşeceğini vurgulamaktadırlar.
Kıyametten önce sâlihlerden veya zâlimlerden bir grubun dünyaya dönmesi şaşırılacak bir durum değildir. Çünkü geçmiş ümmetlerde de bir grup öldükten sonra tekrar dirilmiş ve bir süre sonra bir daha ölmüşlerdir.
İsrailoğulları’ndan bir grubun dirilişi, (Bakara, 55-56) İsrailoğulları’ndan öldürülen bir kişinin Hz. Musa’nın ineğiyle dirilişi, (Bakara, 72-73) insanlardan bir grubun öldükten sonra tekrar dirilişi, (Bakara, 243) Üzeyr’in yüz yıl sonra dirilişi, (Bakara 259) ölülerin Hz. İsa’nın (a.s.) mucizesiyle dirilişi. (Âl-i İmrân, 49).
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100