26 Haziran 2003 Perşembe 00:00
203 Okunma
Onlar okumak istiyorlar
Ankara'da görme engelli 108 öğrenci üzerinde yapılan araştırmada, bu çocukların büyük çoğunluğunun okumaya devam etmek istediği belirlendi. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Hizmetler Yüksekokulu'ndan 4 öğrenci, Doç. Dr. Veli Duyan'ın danışmanlığında, görme engellilerin eğitim aldığı 2 ilköğretim okulunda, "Görme engelli çocukların sosyo?demografik özellikleri, aile ve sosyal ilişkileri, sosyal destekalma durumları" konulu araştırma yaptı. Büyük bölümü 2 yaşından önce görme özürlü olan çocukların çoğunluğu, ilköğretimden sonra da okumaya devam etmek istediğini bildirdi.

Sosyal sorunları var

Okulu sevdiğini ve isteyerek gittiğini belirten bu çocukların yarısı ise okulda sosyal hizmet uzmanı istihdam edilmemesi gibi bazı sorunlarla karşılaştıklarını kaydetti. Araştırma ayrıca, çoğunun babası işçi, annesi de ev kadını olan görme engelli çocukların, sosyal hayata katılım konusunda sorunları bulunduğunu ortaya koydu. Sonuçları değerlendiren Doç. Dr. Veli Duyan, bu çocukların kendileri ve çev~|~releriyle barışık olması için, okul ders programlarının eğitsel faaliyetleri teşvik edici tarzda olması ve sosyal hayata aktif katılımlarının sağlanması gerektiğini söyledi. Yapılacak yasal düzenlemelerle engelli çocukların eğitim olanaklarından en etkin şekilde yararlanmalarının sağlanmasının önemine işaret eden Doç. Dr. Duyan, "Genel anlamda özürlülere hizmet veren kurum ve kuruluşların etkinliği artırılmalı. Sosyal hizmetler, özürlülük alanında daha fazla yoğunlaşmalı. Özürlü bireyler ve ailelerine yönelik çalışmalar artırılmalıdır" dedi.
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner122

banner121