Resulullah (sav) buyurdu ki: "Oruç emanettir. Bu bakımdan herhangi birinizAllah'ın kendisine teslim ettiği emaneti korusun ve zayi etmesin"
Arifler şöyle buyurdu:"Nice oruçlu vardır ki oruçsuzdur ve nice oruçsuz vardır ki oruçludur."Oruçsuz oruçlu o kimsedir ki yer, içer ve fakat azalarını günahlardan korur. Oruçlu oruçsuz ise, yemez içmez, fakat azalarını günahlardan korumaz. Orucun mânâ ve sırrını anlayan bir kimse bilir ki yemek ve içmekten geri durup diğer günahlarla yoğrulan bir kimse, tıpkı abdest alırken azalarını üç defa meshetmek suretiyle zahirde âdete uymuştur; ancak en önemli şey olan yıkamayı terk etmiştir. Bu bakımdan bu cehaletinden ötürü kıldığı namaz, merdud ve bâtıldır.Yiyip, azalarını haramdan koruyan bir kimsenin meselesi de abdest azalarını birer defa yıkayıp abdest alan bir kimsenin meselesine benzer. Bu kimse, abdestin şartını yerine getirdiği için, Allah indinde namazı makbuldür, her ne kadar fazileti terk etmişse de... Yemek ve içmekten sakınıp azalarını da haramdan koruyan bir kimsenin meselesi ise, abdest âzalarının her birisini üçer defa yıkamak suretiyle abdest alan kimsenin meselesine benzer. Böyle bir kimse hem aslı, hem fazileti yerine getirdiğinden kemâlin zirvesine çıkmış olur. Hz. Peygamber (sav) şöyle buyurmaktadır:"Oruç emanettir. Bu bakımdan herhangi biriniz Allah'ın kendisine teslim ettiği emaneti korusun ve zayi etmesin"(el-Haraitf, Mekârim'ul-Ahlâk, (İbn Mes'ud'dan) «) Ebu Dâvud, (Ebu Hüreyre'den)).
Arifler şöyle buyurdu:"Nice oruçlu vardır ki oruçsuzdur ve nice oruçsuz vardır ki oruçludur."Oruçsuz oruçlu o kimsedir ki yer, içer ve fakat azalarını günahlardan korur. Oruçlu oruçsuz ise, yemez içmez, fakat azalarını günahlardan korumaz. Orucun mânâ ve sırrını anlayan bir kimse bilir ki yemek ve içmekten geri durup diğer günahlarla yoğrulan bir kimse, tıpkı abdest alırken azalarını üç defa meshetmek suretiyle zahirde âdete uymuştur; ancak en önemli şey olan yıkamayı terk etmiştir. Bu bakımdan bu cehaletinden ötürü kıldığı namaz, merdud ve bâtıldır.Yiyip, azalarını haramdan koruyan bir kimsenin meselesi de abdest azalarını birer defa yıkayıp abdest alan bir kimsenin meselesine benzer. Bu kimse, abdestin şartını yerine getirdiği için, Allah indinde namazı makbuldür, her ne kadar fazileti terk etmişse de... Yemek ve içmekten sakınıp azalarını da haramdan koruyan bir kimsenin meselesi ise, abdest âzalarının her birisini üçer defa yıkamak suretiyle abdest alan kimsenin meselesine benzer. Böyle bir kimse hem aslı, hem fazileti yerine getirdiğinden kemâlin zirvesine çıkmış olur. Hz. Peygamber (sav) şöyle buyurmaktadır:"Oruç emanettir. Bu bakımdan herhangi biriniz Allah'ın kendisine teslim ettiği emaneti korusun ve zayi etmesin"(el-Haraitf, Mekârim'ul-Ahlâk, (İbn Mes'ud'dan) «) Ebu Dâvud, (Ebu Hüreyre'den)).