-Rasulüllah (s.a.v) Efendimiz o kadar oruç tutardıki, gayrı orucunu hiç açmayacak sanırdık. Bazan da, oruç tutmazdı, yerdi. Biz, öyle sanırdık ki, gayrı hiç oruç tutmayacak. Ramazan ayı hariç, Rasulüllah (s.a.v.) Efendimizin, hiç bir ayın tümünü oruçlu geçirdiğini görmedim. Ancak, Şaban ayında tuttuğu oruç kadar, Ramazan ayı dışındaki aylarda oruç tuttuğunu görmedim...
Yine Hazreti Aişe'den şöyle bir rivayet gelmiştir:
-Rasulüllah (s.a.v) Efendimiz oruç tutmaya başlardı.
Biz aramızda şöyle derdik:
-Her halde, hiç oruçsuz gün geçirmeyecek. Oruç tutmadığı zaman da, biz şöyle derdik:
-Herhalde hiç, oruç tutmayacak.
Rasulüllah (s.a.v) Efendimizin en sevdiği oruçlar arasında, Şaban ayında tuttuğu oruçlar vardır.
Kendisine şöyle sordum:
-Görüyorum ki, Şaban ayında daha çok oruç tutuyorsun?
Bana şöyle buyurdu:
-Ya Aişe! Bu ay öyle bir aydır ki, ölüm meleğine, gelecek sene içinde ölecek kimselerin isimleri bu ayda yazılıp verilir.
İstiyorum ki, ismim ölüm meleğine verilecek ise, ancak oruçlu olduğum halde verilsin...
Başka bir rivayette Ümmü Seleme (r.a.) şöyle demiştir:
-Rasulüllah (s.a.v) Efendimiz Ramazan ayı dışında, Şaban ayında tuttuğu oruç kadar, hiç bir ayda oruç tutmamıştır.
Bunun sebebi ise şuydu: gelecek seneye kadar ölecek kimselerin isimleri, diriler arasından silinir, ölüler arasına geçirilir. Bir kimse, yolculuğa çıkar, ama o sırada adı, ölüler defterine geçer; oruçlu iken geçmesi daha iyi değil mi?
Ebu Nasr babasından, babası dahi, Sabit'den naklen, Enes'in (r.a.) şöyle dediği anlatılmıştır:
Rasulüllah (s.a.v) Efendimize oruçların en faziletlisi sorulduğu zaman şöyle buyurdu:
-Ramazan ayına tazim için, şaban ayında tutulan oruçtur...
Bir başka rivayette de Hazreti Aişe'nin şöyle anlattığı ifade edilmiştir:
-Rasulüllah (s.a.v) Efendimize ayların en sevimli geleni Şaban ayı olurdu. Zira Şaban ayı, ramazan ayına ulaştırır.
Abdullah (r.a.) Rasulüllah (s.a.v) Efendimizin şöyle buyurduğunu anlatmıştır:
-Bir kimse, Şaban ayının son Pazartesi gününü oruçlu geçirir ise, günahları bağışlanır...
Dikkat edilmeli, ayın son günü değil. Zira, bir ayı, bir veya iki gün evvel oruçlu karşılamak yasak edilmiştir.
Enes b. Malik r.a. Rasulüllah (s.a.v) Efendimizin şöyle buyurduğunu anlattı:
-Şaban ayına: "Şaban" ismi verilmesinin bir sebebi odur ki, o ayda Ramazan ayına hayırlar dağılır. Ramazan ayına da: "Ramazan" denmesinin sebebi, o ayda günahların yanıp silinmesidir...