28 Kasım 2004 Pazar 00:00
541 Okunma
Sağlıklı dişler için flor takviyesi şart
Aydın İl Sağlık Müdürü Dr. Mehmet Çobanoğlu, sağlıklı dişe sahip olmak için, özellikle de çocukların flor takviyesi almasının şart olduğunu söyledi. İnsan yaşamında duyu organları kadar diş sağlığının da hayati önem taşıdığını belirten İl Sağlık Müdürü Çobanoğlu, Ağız ve Diş Sağlığı Haftası etkinlikleri çerçevesinde yaptığı açıklamada, "Her anne?baba çocuklarına temel eğitimin yanında mutlaka diş fırçalama ve flor kullanma alışkanlığı kazandırmalıdır. Özellikle Aydın ilimizde içme ve kaynak sularında flor oranı düşük olduğundan, küçük yaştaki çocuklara ya flor tabletleri ile yada yiyeceklerle takviye gerekmektedir. Sağlıklıyken bakılmayan dişler, ileriki safhalarda kişinin sağlığını olumsuz etkilediği gibi ekonomik olarak da ciddi maddi külfet getirir. Herkesin diş fırçalamayı bir alışkanlık haline getirmesi gerekir" dedi.

Egzersiz olmadan diyet olur mu?

Mersin Üniversitesi (ME.Ü.) Tıp Fakültesi Fizyoloji Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Hüseyin Beydağı, kilo vermek için diyet yapanl~|~arın mutlaka egzersiz de yapmaları gerektiğini söyledi. Egzersizin şiddetinin yaş ve kondisyona göre belirlendiğini belirten Beydağı, "Egzersiz reçetesi kişiye özeldir" dedi. ME.Ü. Tıp Fakültesi tarafından düzenlenen "2004?2005 Mezuniyet Sonrası Eğitim Programı"nın ilk sunumunu Prof. Dr. Hüseyin Beydağı yaptı. Tıp Fakültesi Araştırma ve Uygulama Hastanesi'nde "Sağlıklı Yaşamda Egzersizin Önemi" konulu konferans veren Prof. Dr. Hüseyin Beydağı, egzersizin erkeklerde 40, kadınlarda 50 yaşından sonra mutlaka doktor kontrolünde başlaması gerektiğini söyledi. Kilo vermek için egzersizin mutlaka gerekli olduğunu belirten Beydağı, koşma, yürüme, yüzme, piyano çalma, araba sürme, voleybol, bilardo, masa tenisi, basketbol, futbol ve jimnastik hareketlerinin birer egzersiz olduğunu kaydetti. Günde 30 ile 60 dakika, haftada 3?5 gün egzersizin yeterli olduğunu belirten Prof. Dr. Hüseyin Beydağı, egzersizin kişinin kondüsyonuna göre değişebileceğini ifade etti. Birine hafif gelen egzersizin bir başkasına ağır gelebileceğini söyleyen Beydağı, kalp hızının en iyi kondüsyon göstergesi olduğunu kaydetti. Egzersiz başında ve sonunda çok soğuk sıvı alınmamasını öğütleyen Prof. Dr. Hüseyin Beydağı, egzersizin içinde bulunulan iklim koşullarına göre belirlenmesi gerektiğini sözlerine ekledi.
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100