Kültür ve Turizm Bakanlığı Telif Hakları ve Sinema Genel Müdürü Abdurrahman Çelik, ekonomik krizin sinema sektörünü etkileyip etkilemeyeceğinin şimdiden öngörülemeyeceğini belirterek, "Ama genelde ekonomik kriz dönemlerinde seyirci sayısı her zaman artmıştır. Bütün dünyada bu böyledir. Çünkü o zaman insanlar daha ucuz olan şeye gidip, eğlenceden faydalanmak istiyorlar" dedi. Sinema sektörünün kalbi olan Hollywood'un bulunduğu ABD'de yılda 1 milyar 450 milyon sinema bileti satıldığını aktaran Çelik, bunun ABD nüfusunun beş katına eşit olduğunu, her bireyin yılda en az 5 kez sinemaya gittiğinin ortaya çıktığını belirtti. Avrupa'da da yıl içinde nüfusun iki katı oranındaki seyircinin sinemaya gittiğini ifade eden Çelik, Türkiye'de henüz bu sayının yakalanamadığını kaydetti. Türkiye'de yılda 50 filmin vizyona girdiğini ve seyircinin de ilgi gösterdiğini belirten Çelik, "Bir sinema kültürü Türkiye'de var. Ama bir Avrupa gibi de değil. Buna rağmen Türk filmlerinin izlenme oranı son 3 yıldır giderek artıyor" dedi.