Bu haber kez okundu.

Fıkra gibi haberler
Atatürk Üniversitesi İletişim Fakültesi Araştırma Görevlisi Haldun Narmanlıoğlu, yaygın bir gazetede redaktör olarak çalışırken arşivlediği ham haberleri kitap haline getirdi. Kitapta, habercilerin dikkat etmeden kaleme aldığı "fıkra tadında haberler" sunuluyor. ~|~ İletişim, haber yazma teknikleri, objektiflik, sansür, bilgi kirliliği, redaksiyon gibi konuların bulunduğu kitapta, ayrıca "zarfçılık" gibi ilginç haber toplama yöntemleri de anlatılıyor. Kitabın en ilginç yönü ise okuyucuya örnek olarak gazetecilik dilinde "ham" olarak bilinen redakte edilmemiş haberlerin sunulması.
Yazar Haldun Narmanlıoğlu, Türkiye'de habercilik eğitiminde öğrencilere genellikle doğru haberlerin örnek olarak gösterildiğini belirterek, "Yanlış örneklerden yararlanarak doğruyu göstermek eğitimde pek kullanılmayan, ancak oldukça etkili bir yöntemdir. Kötü örneklerin, meslekteki tabirle 'çöpe manşet' haberlerin gazeteci adayları için iyi birer örnek olduklarını ve mutlaka değerlendirilmeleri gerektiğini düşünüyorum" dedi.

Klasik bir ders kitabı yazmamaya özen gösterdiğini anlatan Narmanlıoğlu, "Okuyucular gazete sayfalarını süsleyen haberlerin ilk hallerini görme fırsatı bulamaz. Ham haberlerden yararlanarak alternatif bir kaynak hazırlamak istedim. Habercilerin nasıl çalıştığını, nasıl haber toplayıp nasıl yazdıklarını, bir haberin gazete sayfasına taşınmadan önce hangi süreçlerden geçtiğini merak eden her insan kitaptan yararlanabilir" diye konuştu. Dergah Yayınları'ndan çıkan ve içerisinde 200'e yakın ham haber bulunan "Fıkra Tadında Haberler" kitabı 240 sayfa.
Anahtar Kelimeler:
fıkra gibi haberler
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100