Bu haber kez okundu.

Günlüğümden Çocuklara
Sindirim sisteminin sağlığı

Sindirim sisteminin sağlığı öncelikle temizlik kurallarına özen gösterilmesiyle korunur. Meyveleri iyice yıkadıktan sonra yemelisiniz. Sebzeler de bol suyla yıkanmalıdır. Et iyice pişirilerek tüketilmeli, sütün ise pastörize olanı içilmelidir. Böyle besinlerdeki mikro?organizmaların sindirim sistemine girmesi önlenmiş olur. Aksi durumdaysa bulaşıcı bağırsak hastalıkları ortaya çıkar. Karaciğer hastalığı hepatit de yine kirli sular ve besinler yoluyla olur.

Mide sağlığının ise yediğiniz besinlerin iyi sindirimi, vücudunuza yararlı olması açısından önemi büyüktür. Çok sıcak ya da çok soğuk içecek ve yiyecekler mide mukozasına zarar verir. Aşırı tuz ve baharat tüketiminden kaçınmalısınız. Besinleri iyice çiğnemeden acele olarak yemek sindirimi güçleştirip, mideyi yorar. Akşam yemeğinden sonra uyumanız için aradan en az iki saat süre geçmesi sağlığa uygun.

Psikolojik durumunuzun da sindirim sistemi üzerinde etkileri görülür. Örneğin sıkıntılı, öfkeli ya da s~|~por yaptıktan sonra yorgun olarak sofraya oturmanız sindirim açısından sakıncalıdır. Böyle durumlarda bir süre dinlenip rahatladıktan sonra hafif gıdalar yemeniz doğru olur.

Aldığınız besinlerin zeka gelişiminiz bakımından önemi büyüktür. Bildiğiniz gibi, yediğiniz besinler size enerji kazandırıyor. Bunun için sabah kahvaltısı yapmadan okula gitmeyiniz. Değişik besin gruplarının her birinden yararlanmaya çalışarak dengeli beslenmeniz sağlık ve başarınız için gereklidir.

Cazibe IRMAK
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100