20 Ağustos 2003 Çarşamba 00:00
141 Okunma
Konuşuyoruz ama asla dinlemiyoruz
Ege Üniversitesi (EÜ) İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü Başkan Yardımcısı Prof. Dr. Mustafa Durmaz, ekonomik ve siyasi istikrarsızlıkların temelinde kişiler arasındaki iletişimsizliğin yattığını belirtti.

Ne yazık ki dinlemeyi bilmiyoruz

Prof. Dr. Durmaz, yaptığı yazılı açıklamada, "Ülkemizde bir yönetim sorunu yaşanıyor. Buna, yönetimin iletişimsizlik sorunu da diyebiliriz. Kişiler arası iletişimde, iletişim kurulabilmesine olanak tanıyan bazı unsurlar vardır. Bunların ilki dinlemedir. Biz ne yazık ki dinlemeyi bilmiyoruz" görüşüne yer verdi. Dinlemeyi, "fiziksel, duygusal ve entelektüel girdileri bir anlamanlayışı ile bütünleştiren süreç" olarak tanımlayan Prof. Dr. Durmaz, sağlıklı iletişimin diğer unsurlarının ise ifade netliği ve benlik olduğunu kaydetti. Prof. Dr. Durmaz, karşılıklı iletişimin sağlıklı olarak kurulabilmesi için, kişinin kendisine güvenmesi gerektiğinin altını çizdi.

Yönetenler, yönettiklerini ezmeye çalışıyor

Yöneten?yönetilen ilişkisinde~|~, yönetilenin sürekli şikayet ettiğini açıklayan Prof. Dr. Durmaz, "Yönetenler de yönettiklerini ezmeye çalışıyor, o makama geçtiğinde her şeyi unutuyor. Yönetici gücünü makamından, lider ise gücünü yeteneğinden alır. O makama birtakım yetkiler verilmiştir. Önemli olan o yetkileri doğru olarak kullanabilmektir" ifadelerini kullandı. Ekonominin kuralları olan bir bilim, politikanın ise sanat olduğunu belirten Prof.Dr. Durmaz, şunları kaydetti:

"Politika ile bilimi birbiriyle bağdaştıramazsınız. Ekonomik kaideler kendi kendini oluşturur. Arz?talep dengesi kendi kendine işleyen bir mekanizmadır. Biz bunu politikayla karşılaştırarak yozlaştırıyoruz. İnsanlar arasındaki iletişimsizlik, yaşanan ekonomik istikrarsızlıkların temelini oluşturuyor"

Dinlemenin 20 altın kuralı

Prof. Dr. Mustafa Durmaz dinlemenin 20 altın kuralını ise şöyle sıraladı:

"Dinlemeyi iste, iyi bir dinleyici gibi davran, anlamak için dinle, tepki koy, konuşma, konuşan insanın duygularını anla, sorular sor, dikkatini konuşana yönelt, konuşanın yüzüne bak, gülümse, duygularını işe karıştırma, dikkatini dağıtan şeylerden kaçın, temel noktaları kavra, iletişim sağlanması için sorumluluğu onunla paylaş, fikirlere tepki göster, kişilere değil, kafanın içinde onunla münakaşa etme, kendinle ilgili düşünme, konuşanı sinirlendirme, acele yargılardan kaçın, dinlemeyi eğlenceli bir iş olarak gör."
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100