27 Şubat 2004 Cuma 00:00
393 Okunma
Sinemada da reklam işkencesi
Sinema seyircisi birbiri ardına vizyona giren önemli filmlerle sinema salonlarını doldururken, sinemalarda "reklam arası film" dönemi başladı.

Sinemalar, vizyonun önemli filmlerinden önce süresi 15?20 dakika arasında değişen reklamlar ile en az 10 dakika süren film tanıtımları gösteriyor. Sinema seyircisi, 2,5 saatlik bir film için yaklaşık 30 dakikayı bulan reklam ve fragman izlemek zorunda kalıyor.

Filmden önce gösterime giren yaklaşık yarım saatlik reklam ve fragman gösterimleri, filmin heyecanıyla koltuklarına kurulan seyircilerin tepkisine neden oluyor. Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK), televizyonlarda program içi ve program arası reklam süresini 5?8 dakika ile sınırlarken, sinemalarda reklam süresini sınırlayan herhangi bir hukuki düzenleme bulunmuyor.

Odeon Cineplex Film Programlama Direktörü Özge Çonduroğlu, Odeon sinemalarında reklam süresinin fazla seyirci alan filmlerde 18 dakikadan, diğer filmlerde ise 15 dakikadan fazla olmadığını söyledi. Reklamların arkasından y~|~aklaşık 5 dakikalık film tanıtımlarının (fragman) gösterime girdiğini anlatan Çonduroğlu, reklam süresinin sinemanın reklam şirketleriyle yaptığı anlaşmalardan kaynaklandığını söyledi. Reklamların uzunluğu konusunda kendilerine de zaman zaman şikayet geldiğini belirten Çonduroğlu, "Reklamlardan rahatsız olan da var ama keyif alan da var. Elimizden geldiğince konuk memnuniyetine önem veriyoruz ama sonuçta reklamlar da sinemanın gelir kaynağı. Reklam sürelerini kimseyi rahatsız etmeyecek düzeyde tutmaya çalışıyoruz" dedi.

İlk haftalarda daha çok reklam

Tepe Cinemax Koordinatörü Mustafa Kızılcık ise Tepe Cinemax'da özel filmlerden önce gösterdikleri reklam süresinin 15 dakika ile sınırlandığını, bunun da ilk haftalardaki gösterimlerde geçerli olduğunu, ilerleyen haftalarda reklam sürelerinin giderek azaldığını söyledi.

Reklamlar için seyirciyi uyarıyoruz

Armada Sinemaları Halkla İlişkiler Müdürü Nilgün Gündemir de, sinemalarında vizyona yeni giren önemli filmlerden önce gösterilecek reklam süresinin 20 dakika olduğunu, film tanıtımlarının yapıldığı fragmanların ise ortalama 10 dakika sürdüğünü söyledi. Reklam ve fragman gösteriminin sinemanın anlaşmaları gereği olduğunu vurgulayan Gündemir, ancak reklam ve fragman sürelerinin uzunluğu konusunda seyircileri önceden uyardıklarını belirtti.

Tüze On Sinemaları Müdürü Mustafa Akbaş da, sinemalarında filmlerden önce en fazla 12 dakika süreyle reklam yayınlandığını, bu sürenin popüler filmlerde 15 dakikayı geçmediğini, reklamlardan sonra da yaklaşık 5 dakikalık film tanıtımlarının gösterime girdiğini söyledi.
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100