Alaadin Cami'nin doğuya bakan taş kabartma kapısında güneşli günlerde camiye dikey vuran güneşin gölgeleri, kapıda taçlı bir kadın başı silüeti oluşmasına neden oluyor.Niğde İl Kültür ve Turizm Müdürü Osman Murat Süslü, Selçuklu eseriolan Alaaddin Cami'nin kapı girişindeki işlemelerin orjinal olduğunu söyledi. Süslü "Caminin kapı girişindeki işlemeler, uygun ısık geldiğinde kadın başı silüeti oluşuyor. Mayıs ayında sabahın ilk ışıklarında, kadın silüeti çok belirgin olarak görülüyor. Orjinalliğini koruyan kapı girişi birçok sanat tarihçisinin ilgisini çekiyor" dedi.
Ustanın ölmeyen aşkı
Anlatılanlara göre, Selçuklu Sancakbeyi Ziynettin Beşare il merkezine bir cami yapılması için emir verir. Camiyi yapan usta da Sancakbeyi'nin kızına sırılsıklam aşıktır.
Camiyi yaparken, prensese olan aşkını sonsuza kadar yaşatmak isteyen usta, duvarın taşlarına sancakbeyinin kızının yüz kısmının silüetinin doğması için büyük emek verir. Asırlardır prensesin yüzü, Alaadin Cami'nin kapısında ışık gölgesi olarak belirir. Ustanın sevdiği kıza kavuşamadığı ve bu nedenle aşkını taşlara işlediği rivayet edilir. Taş işçiliği ve orijinal mimarisi ile Anadolu Selçuklu camilerininen iyi örneklerinden biri olan Alaadin Cami, dikdörtgen bir yapıya sahip.
Yapı iki sıradan dörder ayakla üç bölüme ayrılır. Diğerlerine nazaran daha geniş olan orta bölüm tavanında aydınlık penceresi de bulunur. Caminin mihrap önü tavanı yan yana üç kubbe ile örtülüdür.