Bu haber kez okundu.

Tunca Köprüsü eski haline dönüyor
Tarihi Tunca (Ekmekçizade) Köprüsü'nün tamamen yıkılan dairesel iki kemeri, 60 yıl sonra orijinal haline döndürülüyor. ~|~


Ankara OSTÜN Sanayi Sitesi'nde bilgisayarlı sistemle hazırlanan taşıyıcı çelik konstrüksiyonlarının (taşıyıcı kalıp iskelesi), 1947'den bu yana hizmet veren demir aksam yerine montajına başlandı. İnşaatı üstlenen ÖZ?BA İnşaat, iki kemerdeki çelik kemer kalıplarının montajını bir hafta içinde tamamlayıp, taş döşeme işine geçmeyi planlıyor.
ÖZ?BA İnşaat, köprüdeki yer döşeme ve kanat duvarlarındaki onarım işini tamamlarken, köprü başlarındaki babalar ve 4 adet körtemin (köprü üzerindeki yağmur suyunu tahliye edecek olan sistem) yapımını gerçekleştirecek. Edirne Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kurulu'nun 16 Ağustos tarihli toplantısında yapımına 'dairesel' olarak karar verilen toplam 34 metrelik iki kemer için Ankara'dan getirilen taşıyıcı kalıp iskelesinin montajı da başladı. Sekiz parçadan oluşan istip iskele parçalarını şirket elemanları vinç yardımıyla köprü kemerlerinin olduğu alana taşıyarak, birbirine kaynakladı. Taş döşeme işinin tamamlanmasının ardından çelik taşıyıcı kalıbı sökecek olan firma yetkilileri, nehirdeki su seviyesinin çalışmalar için engel teşkil etmediğini belirterek, işin Aralık ayında teslim edilmesinin hedeflendiğini bildirdi. İki kemer yapımı sırasında nehir suyunun devri için kurulan pompaj sistemi de çalıştırılıyor. Onarım ihalesini 1 milyon 382 bin 898 YTL bedelle alan ÖZ?BA İnşaat Şirketi, taşkın ve seçim nedeniyle çalışmaya iki kez ara vermek zorunda kalmış ve uzun süre de Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kurulu'nun köprünün iki kemeri ile ilgili vereceği kararı beklemişti.
Vali Yardımcısı ve İl Özel İdaresi Genel Sekreteri İlhami Doğan, Tunca Köprüsündeki onarımı iki kemerde sürdüğünü ve çalışmanın Aralık ayına kadar tamamlanacağını belirterek, İl Genel Meclisi'nde yaptığı konuşmada şunları söyledi; "Meriç Nehri üzerindeki köprü yapıldıktan sonra Tunca Nehri'nden Gazimihal'e çıkan köprüden vatandaşın daha kolay ve daha kısa mesafeden geçişi sağlanmış olacak. TIR, kamyon ve otobüs gibi büyük tonajlı araçların geçişi köprülere zarar verdiği için Karayolları teknik incelemesinde büyük tonajlı araçların geçişine izin verilmedi. Aralık ayında tamamlanması hedeflenen çalışmalar halen 1947'de yıkılan iki kemerde sürüyor"

 

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100