Namaza teşvik eden hadisleri aktarmaya devam ediyoruz:
Allah Resûlü (sallallahu aleyhi ve sellem) buyurdu: 
“Mescide gitmeyi âdet edinen birini gördüğünüzde onun mü’min olduğuna şahitlik edin! Çünkü Allah, ‘Allah’ın mescidlerini sadece Allah’a inanan, namaz kılan, zekât veren ve ancak Allah’tan korkan kimseler imâr eder’ (Tevbe, 18) buyuruyor.” (Tirmizî, Câmi', no: 2617, 3093; Ahmed, III, 68, 76). 
“İkindi namazını terk eden (kişi uğradığı zararla), sanki âilesini ve malını kaybetmiş gibi olur.” (Mâlik, Vukût 21, s. 11; Ahmed, II, 64; Buhârî, Mevâkît 14, I, 138).
Ebu’l-Melîh’den rivayetle; 
Bulutlu bir günde Büreyde (radiyallahu anh) ile bir gazvede bulunuyorduk. Şöyle dedi: “İkindi namazını hemen kılın çünkü Peygamber (sallallahu aleyhi ve sellem), ‘Kim ikindi namazını terk ederse ameli boşa gider’ buyurdu.” (Buhârî, Mevâkît 15, I, 138 ve Nesâî, Salât 15, I, 236).
İbn Abbâs’dan (radiyallahu anh) rivayetle; 
Gözüm hastalanınca bana dediler ki: “Birkaç gün namazı terk et de gözünü tedavi edelim!” (Bunun üzerine İbn Abbâs), “Hayır! Allah Resûlü (sallallahu aleyhi ve sellem), ‘Kim namazı terk ederse, Allah’a kavuştuğu zaman, O’nu kendisine gazap etmiş olarak bulur’ buyurdu” diye cevap verdi. (Taberânî el-Mu’cemu’l-Kebîr'de; Bezzâr, no: 343).
Enes’den (radiyallahu anh) rivayetle; 
“Peygamber (sallallahu aleyhi ve sellem) şu üç adama lânet etmiştir: İstemedikleri halde bir kavme imamlık (önderlik) yapan adam, kocasını öfkelendirip yatan kadın, ‘hayye alel-felâh’ı duyup da (namaza) icâbet etmeyen kişi.” (Tirmizî, 358).
el-Hasan, Ebû Hureyre’den (radiyallahu anh) rivayetle; 
Sanırım o, Peygamber’den (sallallahu aleyhi ve sellem) şöyle nakletmiştir: “Sahipli köle, namazından hesaba çekilir. Ondan bir şey eksik bıraktığı zaman, ‘Neden noksan yaptın?’ denilir. Buna karşılık köle, ‘Ya Rabbi! Üzerime bir sahip musallat ettin, o beni namazdan alıkoydu’ diyerek savunmada bulunur. Bunun üzerine Allah, ‘Onun (sahibinin) malından kendine bir şey aşırdığını gördüm. O halde kendin için amelinden de bir şeyler aşırman gerekmez miydi?’ diye ona karşı delilini gösterir.” (Ahmed, II, 328).
İbn Amr’dan (radiyallahu anh) rivayetle; 
Bir gün Peygamber (sallallahu aleyhi ve sellem) namazdan bahsetti; şöyle buyurdu: “Kim namaza devam ederse namaz, onun için kıyamet gününde bir nur, burhan ve kurtuluş vesîlesi olur. Kim de devam etmezse, onun için nur, burhan ve kurtuluş olmaz. Üstelik kıyamet günü Fir’avun, Hâmân ve Übey b. Halef’le beraber olur.” (Taberânî, el-Mu’cemu’l-Kebîr ve’l-Evsat'ta; Ahmed, II, 169).
“Allah, kullarına beş vakit namazı farz kılmıştır. Küçümsemeden her kim bu namazları tam kılarsa Allah ona, kıyamet gününde cennete koyacağına dair kesin söz vermiş olur. Kim de onları hafife olarak eksik bir şekilde yapıp gelirse, Allah katında ona verilmiş bir söz olmaz. Dilerse ona azap eder, dilerse bağışlar.” (Mâlik, Salâtu'l-leyl, no: 14, s. 123; Ebû Dâvud, no: 1420).
“Kim namazın sâbit bir farz olduğunu bilip (kılarsa) cennete girer.” (Ahmed, I, 60 ve el-Hâkim, I, 72).
“Allah yolunda öldürülmek bütün hataları örter, emanet hariç: Namazdaki emanet, oruçtaki emanet, sözdeki emanet… Bunların en ağırı ise insanların emanetlerdir.” (Taberânî, el-Mu’cemu’l-Kebîr’de).
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100