(dünden devam?)
3- Emeviler, İslam hükümlerinin saygınlığını amelen ortadan kaldıracaklar ve tüm haramları helal kılacaklardır.
Hz. Ali şöyle buyuruyor: "Allah'a and olsun ki onlar, Allah'ın tüm haramlarını helalleştirene ve tüm ilahi akidleri bozan kadar idareyi ellerinde tutacaklardır. Taşla, kerpiçle yapılmış bir ev, ovaya kurulmuş bir çadır kalmaz ki zulümleri oraya girmemiş olsun; hiçbir yurt bulunmaz ki onların cevrine karşı koysun da yıkılmadan dursun." (Nehcü'l-Belağa, Hutbe: 98).
4- Onlar, İslam'ı tahrif edecekler, ters yüze çevirecek ve gayri İslami düşünceleri halkın beynine sokacaklar.
Nitekim şöyle buyuruyor: "Kabın (tersine) çevrildiği gibi İslam (tersine) çevrilecektir." (Hutbe: 103) ve "İslam, ters giyilen elbiseye dönecektir." (Hutbe: 108).
Bu saydıklarımızın tümü İmam Ali (a.s.)'ın Emeviler hakkındaki öngörüleriydi ve tümü de söylediği gibi oldu.
İşte bir kısım insanların İmam Ali (a.s.)'a olan muhabbeti, onun insancıl davranışları dışındaki bu türden öngörülerinin gerçekleşmesiydi. Daha doğrusu; insanların aynadan göremedikleri şeyi İmam Ali (a.s.) topraktan görüyordu.
Muaviye öldü ama 3. Halife Osman döneminde yaygınlaşan makamları ele geçirme, servetlere konma ve zorba tasarruflarda bulunmaya ilaveten birkaç kötü sünneti de kendisinden miras bıraktı.
Onları şöyle sıralamak mümkündür:
1- İmam Ali'ye (a.s.) minberlerde küfür ettirip lanet okutmak.
2- Paralar harcayıp Ali (a.s.) aleyhinde hadis uydurtmak. Örneğin Semüre b. Cündeb namındaki bir sahabiye dört yüz bin dirhem verip, "İnsanlardan öylesi de vardır ki Allah'ın rızasını arayıp kazanmak amacıyla nefsini satın alır" ( Bakara: 207) ayetinin İmam Ali'yi (a.s.) katleden İbn Mülcem melun hakkında nazil olduğunu söyletmiştir.
3- İslam tarihinde hiç de görülmemiş olan suçsuz insanları mazeret göstermeksizin öldürmek, insanların saygınlıklarını ortadan kaldırmak, el ve ayaklarını kesmek, Amr b. Hemik-i Huzai gibilerin kafalarını gövdelerinden ayırıp kazığa vurmak?
4- Muhaliflerini zehirle öldürmek ve erliğe yakışmayan bu çirkin işi adet haline getirmek. Daha sonraki sözde Müslüman halifeler de bu âdeti Muaviye'den miras aldılar. Muaviye; İmam Hasan (a.s.), Malik Eşter, Sa'd-i Vakkas ve Abdurrahman b. Halid b. Velid'i (ki bu zat onun en iyi yardımcılarından biriydi) zehirleterek ortadan kaldırmıştır.
5- Hilafeti kendi ailesi içinde ırsi saltanata dönüştürmek. Ayrıca hilafete hiçbir liyakati bulunmayan oğlu Yezid gibi birisini kendine veliaht seçmek.
6- Irsi farklılıkları körüklemek, Arap'ı Acem'e (Arap olmayana) ve Kureyş'i diğerlerine üstün kılmak.
Muaviye'nin yapmış olduğu bu işler içerisinde en çirkin olanı ise, İmam Ali (a.s.) gibi bir şahsiyete lanet okutup küfür ettirmesiyle birlikte oğlu Yezid gibi birini kendine veliaht tayin etmesidir.
Yezid, cahil ve alçak bir insandı. Hilafete aday olan veliahtların, liderliğe hazır olmaları için bir müddet eğitim almaları gerekir. (Nitekim tüm sultanlar böyle yapıyorlar). Fakat Yezid, çölde büyüyüp dünya ve ahiretten habersiz olarak yaşadığı için hiçbir surette hilafete liyakati olan biri değildi.
Halife Osman döneminde her ne kadar Beytü'l-Mal (Müslümanların ortak malı) ve devletin önemli makamları gasp edildiyse, Muaviye döneminde de her ne kadar İmam Ali'ye (a.s.) küfürler ettirilip lanetler okutturulduysa ve yine Hz. Peygamber'in (s.a.v.) dilinden yalan hadisler uydurtmak, suçsuzların öldürülmesi, muhalifleri zehirletmek, hilafeti aile içi saltanata dönüştürmek ve ırki farklılıkları körüklemek gibi kötülükler meydana geldiyse de, Muaviye dönemine nispeten Yezid'in dönemi, hem İslam hem de Müslümanlar için tam manasıyla bir yüz karasıydı.
3- Emeviler, İslam hükümlerinin saygınlığını amelen ortadan kaldıracaklar ve tüm haramları helal kılacaklardır.
Hz. Ali şöyle buyuruyor: "Allah'a and olsun ki onlar, Allah'ın tüm haramlarını helalleştirene ve tüm ilahi akidleri bozan kadar idareyi ellerinde tutacaklardır. Taşla, kerpiçle yapılmış bir ev, ovaya kurulmuş bir çadır kalmaz ki zulümleri oraya girmemiş olsun; hiçbir yurt bulunmaz ki onların cevrine karşı koysun da yıkılmadan dursun." (Nehcü'l-Belağa, Hutbe: 98).
4- Onlar, İslam'ı tahrif edecekler, ters yüze çevirecek ve gayri İslami düşünceleri halkın beynine sokacaklar.
Nitekim şöyle buyuruyor: "Kabın (tersine) çevrildiği gibi İslam (tersine) çevrilecektir." (Hutbe: 103) ve "İslam, ters giyilen elbiseye dönecektir." (Hutbe: 108).
Bu saydıklarımızın tümü İmam Ali (a.s.)'ın Emeviler hakkındaki öngörüleriydi ve tümü de söylediği gibi oldu.
İşte bir kısım insanların İmam Ali (a.s.)'a olan muhabbeti, onun insancıl davranışları dışındaki bu türden öngörülerinin gerçekleşmesiydi. Daha doğrusu; insanların aynadan göremedikleri şeyi İmam Ali (a.s.) topraktan görüyordu.
Muaviye öldü ama 3. Halife Osman döneminde yaygınlaşan makamları ele geçirme, servetlere konma ve zorba tasarruflarda bulunmaya ilaveten birkaç kötü sünneti de kendisinden miras bıraktı.
Onları şöyle sıralamak mümkündür:
1- İmam Ali'ye (a.s.) minberlerde küfür ettirip lanet okutmak.
2- Paralar harcayıp Ali (a.s.) aleyhinde hadis uydurtmak. Örneğin Semüre b. Cündeb namındaki bir sahabiye dört yüz bin dirhem verip, "İnsanlardan öylesi de vardır ki Allah'ın rızasını arayıp kazanmak amacıyla nefsini satın alır" ( Bakara: 207) ayetinin İmam Ali'yi (a.s.) katleden İbn Mülcem melun hakkında nazil olduğunu söyletmiştir.
3- İslam tarihinde hiç de görülmemiş olan suçsuz insanları mazeret göstermeksizin öldürmek, insanların saygınlıklarını ortadan kaldırmak, el ve ayaklarını kesmek, Amr b. Hemik-i Huzai gibilerin kafalarını gövdelerinden ayırıp kazığa vurmak?
4- Muhaliflerini zehirle öldürmek ve erliğe yakışmayan bu çirkin işi adet haline getirmek. Daha sonraki sözde Müslüman halifeler de bu âdeti Muaviye'den miras aldılar. Muaviye; İmam Hasan (a.s.), Malik Eşter, Sa'd-i Vakkas ve Abdurrahman b. Halid b. Velid'i (ki bu zat onun en iyi yardımcılarından biriydi) zehirleterek ortadan kaldırmıştır.
5- Hilafeti kendi ailesi içinde ırsi saltanata dönüştürmek. Ayrıca hilafete hiçbir liyakati bulunmayan oğlu Yezid gibi birisini kendine veliaht seçmek.
6- Irsi farklılıkları körüklemek, Arap'ı Acem'e (Arap olmayana) ve Kureyş'i diğerlerine üstün kılmak.
Muaviye'nin yapmış olduğu bu işler içerisinde en çirkin olanı ise, İmam Ali (a.s.) gibi bir şahsiyete lanet okutup küfür ettirmesiyle birlikte oğlu Yezid gibi birini kendine veliaht tayin etmesidir.
Yezid, cahil ve alçak bir insandı. Hilafete aday olan veliahtların, liderliğe hazır olmaları için bir müddet eğitim almaları gerekir. (Nitekim tüm sultanlar böyle yapıyorlar). Fakat Yezid, çölde büyüyüp dünya ve ahiretten habersiz olarak yaşadığı için hiçbir surette hilafete liyakati olan biri değildi.
Halife Osman döneminde her ne kadar Beytü'l-Mal (Müslümanların ortak malı) ve devletin önemli makamları gasp edildiyse, Muaviye döneminde de her ne kadar İmam Ali'ye (a.s.) küfürler ettirilip lanetler okutturulduysa ve yine Hz. Peygamber'in (s.a.v.) dilinden yalan hadisler uydurtmak, suçsuzların öldürülmesi, muhalifleri zehirletmek, hilafeti aile içi saltanata dönüştürmek ve ırki farklılıkları körüklemek gibi kötülükler meydana geldiyse de, Muaviye dönemine nispeten Yezid'in dönemi, hem İslam hem de Müslümanlar için tam manasıyla bir yüz karasıydı.
Hasan Kanaatlı / diğer yazıları
- Neden yazıyoruz / 16.01.2018
- Emevi mektebi / 26.11.2017
- Ehl-i Beyt mektebinin nitelikleri-2 / 17.11.2017
- Ehl-i Beyt mektebinin nitelikleri / 14.11.2017
- Muaviye'nin geçmişine kısa bir bakış / 13.11.2017
- İmam Hüseyin'i (a.s.) tanımak / 09.11.2017
- Şayet Hüseyin (a.s.) biat etseydi??2 / 08.11.2017
- Şayet Hüseyin (a.s.) biat etseydi?-1 / 07.11.2017
- Kur'an açısından Allah adına ıslah / 06.11.2017
- İmam Hasan (a.s.)'ın barışının mahiyeti / 05.11.2017
- Emevi mektebi / 26.11.2017
- Ehl-i Beyt mektebinin nitelikleri-2 / 17.11.2017
- Ehl-i Beyt mektebinin nitelikleri / 14.11.2017
- Muaviye'nin geçmişine kısa bir bakış / 13.11.2017
- İmam Hüseyin'i (a.s.) tanımak / 09.11.2017
- Şayet Hüseyin (a.s.) biat etseydi??2 / 08.11.2017
- Şayet Hüseyin (a.s.) biat etseydi?-1 / 07.11.2017
- Kur'an açısından Allah adına ıslah / 06.11.2017
- İmam Hasan (a.s.)'ın barışının mahiyeti / 05.11.2017