Bu haber kez okundu.

2.5 milyon kişi TV başında sabahlıyor
Türkiye'de televizyonun artık "prime?time" dışında da çok izlendiğini belirten Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Peyami Çelikcan, "Sabah 2 ile 7... ~|~





ABD'den sonra dünyada en fazla televizyon izlenen ülke olan Türkiye'de, 2.5 milyon kişi sabaha kadar televizyon izliyor.
Türkiye'de televizyonun artık "prime?time" dışında da çok izlendiğini belirten Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Peyami Çelikcan, "Sabah 2 ile 7 arasında, yani en televizyon izlenmeyen zamanda bile 2.5 milyon insan ekran karşısına geçiyor. Bu rakam saat 19?24 arasında 20.6 milyona, saat 21?22 arasında ise 27 milyona ulaşıyor" diye konuştu.

Çelikcan, Türkiye'de hane başına düşen televizyon sayısının giderek arttığına işaret ederek, evlerin yüzde 46.7'sinde birden fazla televizyon bulunduğu, 3 ve üçten fazla televizyon bulunan hanelerin oranının ise yüzde 11'e ulaştığını kaydetti.
RTÜK tarafından düzenlenen 'Türkiye'deki İzleyici ve Dinleyici Ölçümleri" konulu panelde konuşan Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Peyami Çelikcan, ABD'de 1994 yılında yüzde 38 olan tek başına televizyon izleme oranının 2004 yılında yüzde 46'ya çıktığına işaret ederek, Türkiye'de de buna benzer bir durum yaşandığını söyledi.

ABD'de yapılan bir araştırmaya göre, televizyon izleyicilerinin yüzde 75'inin aynı anda internet veya cep telefonu kullandığını, müzik dinlediğini ya da kitap okuduğunu ifade eden Çelikcan, "TIME dergisi bile bu durumu kapak yaptı. Özellikle yeni kuşağın aynı anda birden fazla medya aracını kullanması, reyting ölçümlerinin doğru yapılmasını engelliyor. Bu alanda ölçüm yapmak ya da medya aracılığı ile mesaj vermek giderek zorlaşıyor" diye konuştu.
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100