Bu haber kez okundu.

AİHM, Refah Partisi'nin kapatılmasını haklı buldu
Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi (AİHM) Büyük Dairesi, Anayasa Mahkemesi tarafından kapatılan Refah Partisi yöneticilerinin temyiz için yaptıkları başvuruyu reddetti.

AİHM Büyük Dairesi, kapatılan Refah Partisi'nin yöneticilerinin başvurusuyla ilgili olarak, Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi'nin (AİHS) dernek ve örgütlenme hakkıyla ilgili 11. maddesinin Türkiye tarafından ihlal edilmediği görüşüne vardı. Büyük Daire, kapatılan Refah Partisi'nin avukatlarının AİHS'nin 9,10, 14, 17 ve 18. maddeleriyle ilgili yaptığı şikayetleri ise incelenmeye gerek görmedi. AİHM'in 3. dairesinin, ilk başvuruyla ilgili olarak Temmuz 2001'deTürkiye'nin insan hakları ihlalinde bulunmadığını bildirmesinden sonra, kapatılan Refah Partisi'nin yöneticilerinin avukatları, bu kararı temyiz etmek için Büyük Daire'ye başvurmuşlardı. AİHM'in Büyük Dairesi, 19 Haziran 2002'de, kapatılan Refah Patisi'nin yaptığı temyiz başvurusunu görüşmüştü. AİHM'nin 17 yargıçtan oluşan büyük dairesi, bir çeşit temyiz mahkemesi özell~|~iği taşıyor.

İşte gerekçe

Kararda, RP ve yöneticilerine getirilen yaptırımların, demokratik toplumun korunması için zorunlu bir sosyal ihtiyaçtan kaynaklandığı belirtildi.

"Her devletin, Sözleşme normlarıyla çelişen bir siyasi projeyi, demokratik rejim ve iç barışı tehlikeye atma riski bulunan somut eylemleri, hayata geçirilmeden engelleme hakkına sahip olduğuna" hükmedilen kararda, RP yöneticilerinin lâiklik karşıtı girişimlerine dikkat çekildi!

Davanın geçmişi

Anayasa Mahkemesi tarafından kapatılan Refah Partisi'nin yöneticileri Necmettin Erbakan, Şevket Kazan ve Ahmet Tekdal, 1998 yılında AİHM'ye yaptıkları şikayet başvurusunda, Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi'nin 11 ayrı maddesinin Türkiye tarafından ihlal edildiğini ileri sürmüşlerdi.

Bölücülük AİHS'ye uygun!

Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi (AİHM), Refah Partisi'nin Anayasa Mahkemesi tarafından kapatılmasını Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi'ne (AİHS) uygun bulurken, PKK yanlısı bölücü yayın yapan Ülkede Gündem gazetesi adına yapılan başvuruda Türkiye'ye ceza verdi. AİHM, 1997 yılında yasaklanan "Ülkede Gündem" isimli gazetede çalışan 8 kişinin yaptığı başvuruyla ilgili olarak Türkiye'nin maddi tazminat ödemesini kararlaştırdı. Türkiye, Mahkeme kararı gereğince kişi başına 2500 euro maddi tazminatla mahkeme masrafı için toplam 3000 euro para cezası ödeyecek.

Strasbourg'daki Mahkeme'nin kararında, söz konusunu gazetenin Olağanüstü Hal Bölgesi'nde dağıtımını yasaklanmasıyla ifade özgürlüğünün Türkiye tarafından ihlal edildiği iddia edildi.
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100