Bu haber kez okundu.

RTÜK, radyolara ceza yağdırdı
RTÜK'ten yapılan yazılı açıklamaya göre, 23, 27 ve 28 Ağustos'ta yapılan toplantılarda Radyo ve Televizyonların Kuruluş ve Yayınları Hakkında Kanun'un çeşitli maddelerine aykırı yayın yapan kuruluşlarla ilgili izleme raporlarını değerlendirilerek karara bağlandı.

Buna göre, yasanın 4. maddesinin "Türkiye Cumhuriyeti'nin varlık ve bağımsızlığına, devletin ülkesi ve milletiyle bölünmez bütünlüğüne" ilişkin (a) bendine aykırı olarak, 20 Şubat'ta ''İnsanlığımız Mektuplar" ve "İnançlar Mozaiği Anadolu" adlı programlarda ölüm oruçlarıyla ilgili yorumlar yapan Anadolu'nun Sesi Radyosu'nun yayınının 30 gün süreyle durdurulmasına karar verildi.

"Genel ahlak, toplum huzuru ve Türk aile yapısına" ilişkin maddeye aykırı olarak "Aile Bağları" adlı filmi yayınlayan Ege TV'nin yayını 1 gün, "Güne Bakış" adlı programda röportaj yapılan bir vatandaşın küfürlü ifadelerine yer veren Ordu ORT TV'nin yayını da3 gün süreyle durduracak.

Yağmur gibi ceza yağdı

Ölüm oruçlarını konu alan "Açılım" programınd~|~a katılımcıların yorumlarını yayınlayan Bursa Olay TV'nin yayını 7 gün, Kürtçe parçalar yayınlayan, 'Alevi Gençliği ve Şiddet" isimli programda da ''İstanbul'da iki polis için yürüyen (Zafer İslam'ındır) diye bağıran çevik kuvveti bir araştırsınlar. Onların kendisi Hizbullah'tır" yorumuna yer veren Ankara İmaj Radyo'nun yayını da bir kez 7, bir kez de 15 gün süreyle durdurulacak.

İstanbul'da yayın yapan "Anadolu'nun Sesi Radyosu"na çeşitli tarihlerde ölüm oruçlarıyla ilgili yaptığı yayınlar sebebiyle 30 gün süreyle yayını durdurma cezası uygulanacak.

Diyarbakır Emniyet Müdürü Gaffar Okkan'ın öldürülmesinin ardında ''devlet güçlerinin olduğu intibaını yaratmaya yönelik ifadeler" ve ''etnik farklılığı güçlendirme çabası içeren konuşmaları" yayınlayan İstanbul Yön FM'in yayınının da 7 gün süreyle durdurulmasına karar verildi.

"Kişi ve kuruluşları eleştiri sınırları ötesinde küçük düşürücü, aşağılayıcı ve iftira niteliği taşıyan yayın yasaklarına" ilişkin maddeye aykırı olarak 2 Ocak 2001 tarihinde "Merhaba Ankara" isimli programda "hükümet temsilcilerine yönelik hakaret niteliğinde yayın yapan" Ankara Hedef Radyo'nun yayını 1 gün süreyle durdurulacak.

"Denge Noktası" adlı programda üniversite yöneticileri, siyasi partiler ve yüksek yargı organlarının temsilcileri hakkında "eleştirisınırlarını aşan" ifadelere yer veren Ankara Denge Radyo'nun yayınının da 3 gün süreyle durdurulması kararlaştırıldı.

Hükümet ve parlamento üyelerine yönelik hakaret niteliğinde ifadelere yer veren Arifan Radyo'nun yayınının 3 gün, Radyo Ekin'in yayınının da 15 gün süreyle durdurulmasına karar verildi.

Ayrıca 3984 sayılı yasanın 4. maddesinin çeşitli bentlerini ihlal eden Number One FM, Metro FM, Joy FM, Kiss TV, Anadolu'nun Sesi Radyosu (İstanbul), Denge Radyo, Çağdaş Radyo, ART Radyo, Bayrak FM (Ankara), Can Radyo (İzmir), Klas TV (Antalya), Seviye FM (Kars), NRT Radyo (Gaziantep), Zile TV (Tokat), Gün FM (Diyarbakır), Kanal 32 (Isparta) ve Ton TV (Çanakkale) de uyarı cezası aldı.

Öte yandan, 3984 sayılı yasanın 26. maddesinde belirlenen ''yeniden iletim yasağına" aykırı olarak bir ulusal televizyon kanalının haber bültenlerini yayınladığı tespit edilen Çağ FM (İstanbul) ile reklam yayınlarına ilişkin düzenlemeleri içeren 22. maddesini ihlal eden Pendik FM'in (İstanbul) uyarılmaları kararlaştırıldı.
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100