11 Nisan 2016 Pazartesi 15:18
111 Okunma
Anemiden korunmak için yeşil sebze tüketin

Halsizlik, saç dökülmesi ve unutkanlık, kansızlık yani demir eksikliği anemisinin belirtisi olabiliyor. Uzman Diyetisyen Işın Sayın, kansızlığı önlemenin püf noktalarını anlattı.

Uzman Diyetisyen Işın Sayın, “Kahve ve çay miktarını ortalamanın üzerinde tüketenler, hamile ve emzikli olan ya da yoğun adet dönemi nedeniyle kadınlarda sık görülen anemi okul çağı çocuklarının da en büyük sorunu. Önlemek için ise, beslenmeye bazı basit kurallar eklemek yeterli” dedi.

Çay tüketimine dikkat çeken Işın Sayın, “Anemiyi önlemek için geleneksel içeceklerimizden olan çayla işe başlayalım. Çay içiyorsanız açık, tercihen içinde limon dilimi olsun ve az sayıda için, kahveyi kafeinsiz tercih edin. Et, ciğer, yumurta en kaliteli demir kaynaklarıdır. Vücudumuz hayvansal kaynaklı demiri tanır ve kana yüksek oranda geçişine izin verir. Sofranıza özellikle çocukların beslenmesine bu gıdaları ekleyin” şeklinde konuştu.

 

‘Pekmezi limonla bir arada tüketin’

 

“Kansızlık tedavisi deyince halk arasında ilk akla gelen pekmezdir. Ancak üzüm ya da keçiboynuzu pekmezi kansızlığı tek başına tedavi etmez. Aşırı şeker yüklendiğinizle kalırsınız. Şeker hastalığına genetik eğilimi olan, fazla kilosu ve aşırı iştah / tatlı tüketme sorunu olanlar için limonlu hali bile doğru tercih değildir” diyen Uzman Diyetisyen Işın Sayın şöyle devam etti: “Taze sıkılmış limondaki C vitamini ile pekmezdeki bitkisel demir birlikte tüketilmelidir. Böylece bitkisel demir, hayvansal kaynaklı demire dönüşür ve kana daha yüksek oranda geçebilir.”

 

‘Yeşilliklerin üzerine mutlaka limon sıkın’

 

Diyetisyen Işın Sayın, pişmiş ya da çiğ olsun, yeşilliklerin mutlaka limonla birlikte tüketilmesi gerektiğini belirterek, şunları söyledi: “Özellikle kuru baklagil ve yeşillikleri sofranızdan eksik etmeyin. Kuru fasulye, nohut, yeşil mercimek, barbunya kuru börülce ve yeşil yapraklı bitkilerde şeker metabolizmasını tehdit etmeden demir desteği sağlayan bitkisel kaynaklardır. Yeşil bitkilerden gelen demirin kana geçiş oranını; etlerdeki gibi yüksek seviyeye taşımak için yapmamız gereken basit bir uygulama var: Üzerine veya yanında yediğiniz bir besine limon sıkmak, onları C vitamini ile zenginleştirmek. Bakliyatların yanında yeşillik ve limon tüketin, kansızlığı önlemeye yardımcıdır, demir emilimi artar. Ispanağı yumurtalı ya da kıymalı tüketin, zeytinyağlı etsiz tüketiyorsanız üzerine limon sıkın. Böylece demir eksikliği anemisini önlemek üzere doğru bir adım atmış olursunuz.”

İHA

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100