Bu haber kez okundu.

Bahar yorgunluğuna dikkat!
Kış aylarının yerini yavaş yavaş bahar mevsimine bırakmaya başladığı şu günlerde uzmanlar, bahar yorgunluğu konusunda insanları uyarıyor ~|~

Uzmanlar, vücudun kış döneminden yaz dönemine geçiş sürecinde ortaya çıkan rahatsızlık olarak değerlendirilen bahar yorgunluğunu alınacak bir dizi tedbirle çabuk atlatmanın mümkün olduğunu kaydediyor. Kış boyu tek taraflı beslenme şekli, hareketsizlik ve sık sık üşütüp hasta olmakla vücuttaki güç ve vitamin deposunun tüketilmesiyle birlikte vücudun bahar aylarında daha çok enerjiye ihtiyaç duyduğunu belirten uzmanlar, belirtisi yoğun uyku isteği olan bahar yorgunluğundan kurtulmanın yollarını ise şöyle özetliyor: "Meyve, sebze ve kepekli ürünleri sık tüketin. Açık havada bolca hareket yapın. Sık sık merdiven çıkın, bisiklete binin. Ya da spora gidin. Kan dolaşımını harekete geçirmek için sabahları jimnastik yapın, duş alın ve özellikle duşunuza soğuk suyla son verin. Ayrıca banyo yaparken, küvete biberiyeli jeller döküp banyoda dinlenin. Bağışıklık sisteminizi güçlendirmek için sık sık saunaya gidin. Böylece vücudunuz ısı değişimlerine uymayı öğrenecektir.

Gardrobunuzu yenileyin. Kış tonlarını artık terk edip yerine açık ve taze renkler koyarak kendinize pozitif enerjiler aşılayın. Tüm bunlara rağmen yine de bahar üstünüze geliyor ve yorgunluk veriyorsa, bırakın versin. İyice esneyin ve gerinin. İşlere biraz ara verin. Koltuğunuzda şöyle arkanıza yaslanıp gözlerinizi kapatın ve dinlenin."
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100