02 Kasım 2005 Çarşamba 00:00
156 Okunma
Bayramda aşırı şeker tüketmeyin!
SON HABER Bayramda, aşırı yemenin, ağır hamur işleri ve tatlıları tüketmenin sindirim sistemi rahatsızlıklarına yol açtığı bildirildi. ~|~

Sağlık Bakanlığı Temel Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü ve Refik Saydam Hıfzısıhha Merkezi Başkanlığı'ndan yapılan açıklamada, Ramazan Bayramı'nda beslenme ve şeker tüketimine dikkat edilmesi gerektiği belirtildi.

Ramazan ayında, günlük öğün sayısının azaltıldığı ve beslenme alışkanlıklarında değişiklik yapıldığı ifade edilen açıklamaya göre, özellikle oruç tutan kişiler, bayramda normal yeme düzenine geçtiklerinde, psikolojik olarak daha fazla yemek eğilimine giriyor.

Ramazan ayı süresince, iki ana öğün şeklinde beslenilmesine rağmen, enerji içeriği yüksek besinlerin tüketilmesi, kilo alımına neden oluyor. Yeterli miktarda sebze ve meyve tüketilmemesi ve günlük sıvı alımının düşük düzeyde olması durumunda bağırsak hareketlerinde azalma görülüyor.

Bayramda aşırı yemek, şeker, çikolata, ağır hamur işleri ve diğer tatlıları aşırı tüketmek, sindirim sisteminde ve diğer organlarda çeşitli rahatsızlıklara yol açıyor.

Kahvaltının günün en önemli öğünü olduğuna dikkat çekilen açıklamaya göre, güne kahvaltı yapılarak başlanmalı.

Besinler iyi çiğnenmeli, yavaş yavaş, azar azar ve sık yenilmeli. Sıvı alımına dikkat edilmeli ve günde yaklaşık 1.5-2 litre su içilmeli. Ağır hamur tatlıları yerine, enerjisi daha düşük sütlü tatlılar tüketilmeli, bağırsak hareketlerinin düzenlenmesi amacıyla sebze ve meyve tüketimi artırılmalı.

Kızartma yerine ızgara, fırında ya da haşlama yöntemiyle pişirilmiş yemekler tercih edilmeli, değişik türde ve tatta besinler karıştırılmadan tüketilmeli. Özellikle bayram ziyaretlerinde sunulan şeker, çikolata ve hamur işi tatlıları belli miktarda yenmeli. Çok yoğun miktarda enerji içeren bu tür besinlerin kilo alımına ve çeşitli sağlık sorunlarına yol açabileceği unutulmamalı.

Şeker, kalp, kronik ve yüksek tansiyon hastalarının, sürdürdükleri diyete bayram süresince de devam etmeleri gerekiyor.

Özellikle 0-12 yaş grubu bebek ve çocukların, büyüme ve gelişime katkısı olmayan, boş kalori kaynağı şeker ve şekerli ürünlerden uzak durması tavsiye ediliyor.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100