Bu haber kez okundu.

Bilgisayar başında kendinizi kaybetmeyin
Tüm gününü bilgisayar ya da masa başında geçirmek zorunda kalanların sağlıklı çalışmaları için yapmaları gereken bazı basit egzersizlerin olduğu belirtilerek bunlara uyulması önerildi ~|~



Ofiste tüm gün bilgisayar ya da masa başında çalışanların sağlıklı çalışmaları ve ağrı çekmemeleri için yapmaları gerekenlerin neler olduğu şöyle belirtiliyor:

İşyerinizdeki floresan ışığından tamamiyle kurtulamasanız da, kendi masanıza koyacağınız normal veya halojen bir lamba negatif etkileri asgari düzeye indirebilir. 

Eğer gözlük kullanıyorsanız (özellikle bifokal, miyop ve hipermetrop birlikte), göz doktorunuza görünüp gözlüğünüzün uygun olup olmadığını kontrol ettirin. 

Okuduğunuz kitapları ve kağıtları doğru açıyla yerleştirin, gün ışığı doğrudan gözlerinize yansımasın. Bembeyaz kağıt yerine kırık beyaz veya pastel renkli kağıdı tercih edin. 

 Monitörünüzü gözünüzün en rahat ettiği kontrast ve parlaklık ayarında tutun.

Ekranın pozisyonunu yeniden ayarlayıp parlamaları engelleyin. 

Çoğu bilgisayar malzemeleri satış noktalarında satılan ekran filtresi kullanın. 

Koyu renk elbise giyin, çünkü koyu renkler ışığı daha iyi emer. 

Parlamaya neden olan her türlü ışık kaynaklarının cinsini, pozisyonunu en az parlama yapacak şekilde değiştirin. 

Bilgisayarınızın imleç tipini gözünüzü rahatsız etmeyecek biçimde değiştirin. 

Ekran zemininizi yumukşak bir renkle değiştirin. 

Ara sıra gözünüzü ekrandan ayırarak dinlendirin ve gözlerinizi odanın ekrandan uzak bir köşesine odaklayın. 

Omuzlarınızın ve boynunuzun zorlanmaması için ekran ve çalıştığınız malzemeler göz hizanızda olsun.

 Kaslarınızı gerip gevşetmek için kısa molalar verin ve o anda yaptığınız işi değiştirin. Çalıştığınız yeri olabildiğince rahat bir konuma getirin. 

Belinize destek veren bir sandalye kullanın. Bir yastık veya belinize konan bir destek, sandalyeye doğru oturmanıza yardımcı olabilir. 

Çalıştığınız mekanı özel yaşamınıza ait resim ve objelerle dekore etmeniz, gün içinde stresinizi azaltmanıza yardım edebilir. 

Eğer bir masada oturuyorsanız, dizleriniz ve kollarınız 90 derecelik açıyla bükülmüş olsun.  Sandalyenizin bacaklarınızdaki kan dolaşımını bozmadığından emin olun. 

Ayaklarınız yere ve ayağınızın altındaki bir yükseltiye düz olarak basın.

 Sırtınızın alt bölümü, beliniz herzaman dik olmalı, hiç bir zaman yayılmamalı. Yayılıyormuşsunuz gibi hissettiğinizde, hemen vücudunuzun üst bölümünü kaldırın ve belinizden başınıza doğru yükselen enerjiyi hissedin.

 

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100