04 Temmuz 2007 Çarşamba 00:00
271 Okunma
Bir Yudum Sağlık/ Erik

Daha çok taze meyve olarak tüketildiği gibi komposto, hoşaf, şurup, pekmez, reçel, marmelat ve pestili yapılır ya da kurutularak saklanır.

~|~



FAYDASI
Erik bol miktarda B vitaminleri içeriyor. Uzmanlar eriğin bağırsakları yumuşatıcı bir etkiye sahip olduğunu söylüyorlar. Erik ayrıca potasyum ve magnezyum minerali açısından da zengin bir meyve. Uzmanlar; karaciğer, kalp ve böbrek hastalıklarına, sindirim rahatsızlığı çekenlere, tuzsuz rejim yapan ve romatizma rahatsızlığı olanlara da öneriyor. 100 gr taze erik; 66 kalori, 17.8 gr karbonhidrat, 299 mg potasyum, 17 mg fosfor, 2mg sodyum, 18 mg potasyum, 0.5 mg demir, 0.4 mg lif içeriyor. Ayrıca A, B1, B2, B3, B6, C, E vitamini içeriyor.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100