29 Nisan 2012 Pazar 11:05
1235 Okunma
Bol su, sağlık demek
Çocukların vücudunun su oranının yetişkinlere göre daha yüksek olduğunu ifade eden uzmanlar, yaş ilerledikçe suyun yerini yağın almaya başladığını ifade ettiler. Bir yetişkin insanın günde ortalama 10 bardak su kaybettiğini kaydeden uzmanlar, günde 8 ila 12 bardak suyun tüketilmesi gerektiğine işaret ettiler. Besinlerin sindirimi için dahi su tüketilmesi gerektiğini kaydeden uzmanlar şunları söyledi: \"Besinlerin emilimi ve hücrelere taşınması; hücrelerin, dokuların organ ve sistemlerin çalışması, metabolizma sonucu oluşan zararlı maddelerin taşınması ve atılması; vücut ısısının denetiminin sağlanması; eklemlerin kayganlığının sağlanması; çeşitli biyokimyasal olayların oluşması suyun sayesinde olmaktadır. Sabah kalktığınızda ilk yapmanız gereken işlerin başında iki bardak su içmek olmalıdır.\" Suyun kilo kontrolünde de çok önemli bir rolü olduğunu vurgulayan uzmanlar, yemeklerden önce su içmenin erken tokluk hissi duyulmasını sağladığını söylüyor. Suyun kilo kaybetmek için ideal olduğunu ifade eden uzmanlar şu ifadeleri kullandı:\" Çoğu insanın suyun değerini önemsememesine rağmen sürekli kilo kaybı için öncelikli formül sudur. Kilolu bireylerin daha çok suya ihtiyacı vardır. Çünkü bu tip insanların metabolik yükleri fazladır. Yağların kullanılmasında suyun özel bir yeri olması nedeniyle kilolu bireyler suya çok daha fazla ihtiyaç duyarlar. Kilolu bir kişi her 12 kilo fazlası için bir bardak daha fazla su içmelidir\" (HABER MERKEZİ)
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100