12 Haziran 2008 Perşembe 00:00
204 Okunma
Çoçuklara ilaç yerine çorba
Uzmanlar, soğuk algınlığı ilaçlarının, içerdikleri etken maddeler nedeniyle çocuklarda kullanılmaması gerektiğini ifade ediyor. ~|~


Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Uzmanı ve Antalya Tabip Odası Merkez Delegasyonu Üyesi Dr. Fuat Altay, soğuk algınlığı ilaçları yerine tavuk suyuna çorba ve bol sıvı alınmasını önerdi.
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Uzmanı ve Antalya Tabip Odası Merkez Delegasyonu Üyesi Dr. Fuat Altay, soğuk algınlığı ilaçlarının, içerdikleri etken maddeler nedeniyle, ABD ve İngiltere'de 2 yaşın altındaki çocuklarda kullanımının yasak olduğunu belirterek, bu ilaçlarının kullanılmaması istedi. Altay, soğuk algınlığı ilaçları yerine tavuk suyuna çorba ve bol sıvı alınmasını önerdi.

Çocuklarda ilaç kullanımı
Fuat Altay, ABD Besin ve İlaç Yönetimi (FDA) tarafından Ekim 2007'de çocuklarda soğuk algınlığı ilaçlarının kullanımına ilişkin bazı uyarılarda bulunulduğunu hatırlattı. Bu ilaçların olumsuz yan etkileri olduğunun ve hatta ölümlere yol açtığının ortaya çıktığını belirten Altay, FDA'nın 2 yaş altındaki çocuklarda bu ilaçların kullanılmaması, 6 yaş altındaki çocuklarda ilaç kullanımının ise gözden geçirilmesi gerektiğini bildirdiğini anlattı. Altay, şöyle konuştu:
"FDA kaynaklarına göre 1969-2006 yılları arasında dekonjestan ilaçlara bağlı 54 ölüm vakası, antihistimanik bağlantılı 69 vaka rapor edilmiştir. 29 Nisan 2008 tarihinde Centre for Disease Control and Prevention (CDC) tarafından da benzeri uyarı gelmiştir. Bu bildiride 11 yaş altı çocuklarda soğuk algınlığı ilaç kullanımı sonrası 7 bin vakanın yan etkiler nedeniyle acil servislere başvurduğu ve önemli bir bölümünün 2-5 yaş grubu çocuk olduğuna dikkat çekilmektedir."
Fuat Altay, İngiltere'de de Pediatri İlaçları Uzman Danışma Kurulu ve Beşeri İlaçlar Komisyonu'nun 27 Mart'ta bazı uyarılarda bulunduğunu hatırlattı.
Altay, çocuklarda bu ilaçların kullanılması nedeniyle ortaya çıkacak ölüm vakalarına ilişkin Türkiye'de henüz bir araştırma yapılmadığına işaret ederek, Sağlık Bakanlığı'nın konuyu araştırması gerektiğini söyledi.

Yan etkiler neler?
Dr. Fuat Altay, bu ilaçların solunum sistemindeki kanlanmayı değiştirdiğini, santral sinir sisteminde baskılama yaptığını anlattı. Bu şekilde çocuklarda kalp ritm değişiklikleri, bazı nörolojik olaylar, halüsinasyon, hayal görme gibi belirtilerin ortaya çıktığını kaydeden Altay, "Aslında bu ilaçların üzerinde (2 yaşın altındaki çocuklarda kullanmayın) uyarısı var. Ancak ben pediatrist olarak, pratik hayatta her yaş grubunda kullanıldığını görüyorum" dedi.
ABD'de doktorların soğuk algınlığı yerine bol sıvı alınnmasını önerdiklerini belirten Altay, Bu ilaçları kullanmamak lazım. Alternatifi, tavuk suyuna çorba ve bol bol sıvı almak" diye konuştu.

 

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100