26 Nisan 2006 Çarşamba 00:00
178 Okunma
Diyet bıraktıran bahaneler
Diyete başlayıp zayıflayamadığı için ümitsizliğe kapılanların, 'Su içsem yarıyor', 'Çok az yiyorum, ama yine de kilo veremiyorum', 'Kilolu olmam ailemden kaynaklanıyor' gibi bahaneler uydurdukları ortaya çıktı ~|~

Uzmanlara göre, diyetten kaçanların ifade ettikleri bahaneler şöyle sıralanıyor:

Az yiyorum ama kilo veremiyorum
Kalorisi düşük yiyeceklerle beslenmek ve hareketli bir hayat sürmekle istenilen ölçülere kolayca ulaşabilirsiniz. Çok az yediğiniz halde kilo veremediğinizi düşünüyorsunuz. Peki şimdiye kadar hiç yediğiniz yiyeceklerin listesini tuttunuz mu? Bir gün boyunca yediklerinizin listesini tutsanız, düşündüğünüzden çok daha fazla yediğinizi göreceksiniz. Belki de çok fazla abur cubur yiyorsunuz ve bunları normal yiyeceklerden saymadığınız için az yediğinizi düşünüyorsunuz.

Sevdiğim yiyeceklerden vazgeçemiyorum
Diyet yaparken sevilen yiyeceklerden vazgeçmeye gerek yok. Ancak çikolata, patates cipsi ve dondurmadan vazgeçemeyenler, bu yiyeceklerden az miktarda ve çok sık olmamak kaydıyla yiyebilir. Bir an için kendinizi kaybedip, diyetten hemen vazgeçmeniz riskini de göz önünde bulundurmanız gerekiyor.

Çok denedim, ama başarılı olamadım
Diyet yapmayı daha önce deneyip başarısızlığa uğrayan insanların olabilir. Sakın vazgeçmeyin, geçmiş tecrübelerinizden de ders alarak hatanızı fark etmeye çalışın. Diyetiniz sırasında, çok katı kurallar mı koydunuz. Kısa zamanda çok fazla kilo kaybetmek mi istediniz, bir başkası istediği için mi diyete başladınız. Bütün bu soruların cevaplarını bulmaya çalışın. Bu kez daha önce yaptığınız hataları yapmayın. Daha gerçekçi olun, ne kadar sürede kaç kilo verebileceğinizi iyi hesaplayın ve mükemmel olmasanız da en azından elinizden geleni yapabileceğinizi düşünün.

Diyet yiyecekleri çok pahalı
Diyet bisküvileri, kekleri, çikolataları pahalı olabilir. Fakat bunları yemek yerine, kolaylıkla satın alabileceğiniz en az diğerleri kadar etkili olan sebze, meyve, pirinç, yoğurt ve beyaz eti deneyin. Böylece kendi diyet yemeklerinizi ortaya çıkartabilirsiniz. Sonuçta, hem paranız cebinize kalır hem diyetiniz yarım kalmaz.

Sigarayı yeni bıraktım, diyet yapamam
Sigarayı bırakma dönemlerinin yeme alışkanlıklarını değiştirmek için en uygun zaman olduğunu unutmayın. Bunu başarabilmeniz için olumlu düşünmeniz, kendinizi meşgul etmeniz ve planlı olmanız yeterli olur. Acıktığınızı hissettiğinizde hemen bir elma ya da başka bir meyve yiyin.
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100