19 Mayıs 2007 Cumartesi 00:00
132 Okunma
Doktorunuz Sizinle/ Beslenme alışkanlığı ve kan basıncı -2-
Uzmanlar, yüksek tansiyondan korunmak için şu besinlerden her gün ölçülü miktarda tüketilmesi gerektiğini bildirdi... ~|~


? Bol miktarda taze sebze ve meyve,
? Az yağlı süt, yoğurt ve peynir,
? Tahıl ve liften zengin yiyecekler,
? Çok az miktarda doymamış yağ."
Uzmanlar, haftada bir kaç kez tüketilmesi gereken besinleri de şöyle  sıraladı:
? Kuru fasülye, bezelye ve mercimek,
? Kuruyemiş,
? Yağsız et ve kümes hayvanları,
? Haftada en az 2 kez balık.
Uzmanlar, hipertansiyondan korunmada çok az miktarda doymuş ve birleşik yağlar, şeker, tuz ve sodyum içeren besinlerin tüketilmesi gereğine de dikkati çekti.
DAHA AZ TUZ TÜKETMEK İÇİN
Daha az tuz tüketmek için ise şunlara dikkat edilmesi gerektiği bildirildi:
? Çoğunlukla taze yiyecekler yenilmeli,
? Hazır yiyecekler seçilirken beslenme ögeleri okunmalı,
? Hazır ve dondurulmuş gıdaların çok fazla tuz içerdiği unutulmamalı.
Buna göre, hazır çorbalar, konserveler, et ve balık ürünü içeren katkı maddeleri, çeşitli peynir türleri, hazır paketlenmiş ve dondurulmuş yiyecekler, ketçap, hardal, soya sosu ve salata sosu gibi çeşniler çok az tüketilmeli,
? Yemek pişirirken tuz azaltılmalı, sofrada tuzluk bulunmamalı,
? Yemeklere tuz yerine limon suyu, sirke, taze sarımsak, nane, baharat gibi çeşniler eklenmeli,
? Turşu ve tuzlu kuruyemişlerden kaçınılmalı,
? Tuzsuz kraker, patlamış mısır veya kuruyemiş seçilmeli,
? Hazır ve restoran yapımı yiyecekler çok az tüketilmeli,
? Yiyeceklerin etiketleri okunarak daha az sodyum içeren markalar  alınmalı.
? Hayvansal yağlardan uzak durun. Tereyağı kuyruk yağı ve iç yağı, hem kolesterol, hem de doymuş yağları yüksek miktarda içerir. Kalbiniz için beslenmenizde çoklu doymamış yağlar bakımından zengin yağlar ve bu bitkisel yağlardan üretilen margarinleri tercih edin.
? Sebze, meyve ve tahıl ürünlerini bol bol tüketin. Vitamin ve posa bakımından zengin bu yiyecekler, kalbinizin dostudur.
? Kırmızı et, salam, sosis gibi şarküteri ürünlerinden kaçının. Tavuk ve balık eti, kırmızı ete göre çok daha az doymuş yağ ve kolesterol içerir. Ayrıca birçok balık omega?3 ve omega?6 çoklu doymamış yağlar bakımından zengindir.
? Kolesterol deposu yiyecekleri tanıyın. Karaciğer, böbrek, yürek, dalak gibi sakatatlarla, karides ve kalamar gibi deniz ürünleri en önemli düşmanlarınız.
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner122

banner121