Bu haber kez okundu.

Doktorunuz Sizinle/ Boyun kireçlenmesi
Boyun kireçlenmesi, boyun omurlarının ve aralarında bulunan disk yapılarının yıpranması sonucu gelişen bir tablodur. ~|~

Meydana gelen değişiklikler, omur iliğin geçtiği kanalı veya omurlar arasından çıkan sinirlerin geçtiği kanalları daraltarak sinirlerde bası oluştururlar. Bu basıya bağlı olarak boyunda ve kollarda ağrı ve uyuşma ortaya çıkar. Şikayetler sıklıkla 40?50 yaş arasında gelişir. Yaş ilerledikçe de görülme sıklığı artar.

Ağrı şikayeti sıklıkla boyun hareketleriyle artan, dinlenince azalan nitelikte gelişir. Boyun kireçlenmesinde sinir basısına bağlı olarak kol ağrısı, uyuşma, kas güçsüzlüğü ve duyu kusurları olabilir. Boyun ağrısı omuzlara ve sırta yayılabilir. Ağrı süresi uzadıkça uyku bozukluğu, depresyon şikayetleriyle karakterize kronik ağrı sendromu denilen tablo gelişir. İleri yaştakiler, fiziksel olarak ağır işlerde veya uzun süre aynı pozisyonda çalışanlar, işinden memnun olmayanlar, monoton iş hayatı olanlar, kilolu kişiler, ciddi omurga eğrilikleri (skolyoz) olan hastalarda boyun kireçlenmesi riski daha fazladır.

Tanı genellikle muayeneyle konuyor. Boyun filmi, magnetik rezonans görüntüleme (MRI), bilgisayarlı tomografi ve sinir ileti çalışmaları, muayene bulgularını desteklemek için yapılan tetkiklerdir. Boyun kireçlenmesinde öncelikle ilaç tedavisi ile fizik tedavi ve rehabilitasyon programlarında sıcak soğuk tedavileri, elektrik tedavisiyle kas spazmı ve kola yayılan ağrının azaltılması sağlanır.Boyuna yapılan çekmeler kola yayılan ağrının azaltılmasında kullanılır.

Ağrı kontrole alındıktan sonra boyun kaslarını kuvvetlendirici, duruşu düzeltmeye yönelik egzersiz programlarına başlanır. Girişimsel yöntemlerden direkt olarak eklemlere ilaç uygulamaları ve sinir köküne yönelik enjeksiyonlar, uygulanan diğer tedavi yöntemlerindendir. Cerrahi tedavi, omur ilik basısı, sinir kökü basısı veya omur iliği besleyen atardamarlara olan basıları ortadan kaldırmak gerektiğinde uygulanıyor.

İşte bazı öneriler

& Bilgisayarla çalışırken boynun doğal pozisyonunu bozmayacak şekilde ayarlamalar yapın. Bilgisayarın durduğu masa ile oturulan iskemlenin yüksekliği orantılı olmalı. Bilgisayar göz hizasına göre ne çok aşağıda ne çok yukarıda olmalı. Sırtınızın desteklendiği uygun bir iskemle ve başınızın 10?15 derece öne Eğilliği pozisyon en uygun olanıdır.
& Sık telefon görüşmesi yapıyorsanız, kulaklık biçimindeki telefon ahizelerini tercih edin.
& Uzun süre aynı pozisyonda kalmamaya özen gösterin, 30?40 dakikada pozisyon değiştirin
& Uzun süre taşıt kullanmaktan kaçının.
& Çok yüksek veya alçak yastık kullanmamaya dikkat edin. Yastığın, boyun boşluğunu desteklemesine dikkat edin.
& Boyun bölgesine yönelik verilmiş egzersizleri her gün yapmaya özen gösterin.
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100