18 Şubat 2007 Pazar 00:00
146 Okunma
Doktorunuz Sizinle/ Hastalıklara karşı doğal önlem alın
Sebze hormonu 'fitoöstrojen' içeren nohut ile 'elajik asit' bulunan üzümün, kan akışının olumsuz etkilerine karşı koruyucu özellikleri bulunuyor. ~|~



 
Kuru erik oldukça faydalı
Sadece iki?üç adet kuru eriğin bile vücudun antioksidan ihtiyacını karşıladığı, idrar yolları kaslarını rahatlattığı ve kolon kanserine karşı koruduğu belirtiliyor. Ayrıca, yüksek orandaki bor mineraliyle kadın sağlığının seviyesini dengeliyor.

Kekik yağı ve zencefil romatizma için birebir

Kekik yağı ve zencefille yapılan masaj, romatizma ağrılarını azaltıyor. Lif açısından zengin bir besin olan kuru fasulye, diyabet riskini büyük oranda düşürüyor. Mercimek de çözünebilir lif içeriği sayesinde diyabet ve kalp hastaları için en iyi besinlerden.

Kalp için hamsi yiyin
Karadeniz'in ünlü hamsisi, Omega?3 yağı zenginliğiyle kolesterolü düşürüyor, kanın pıhtılaşmasını önleyerek damar tıkanıklığı, kalp krizi, dolayısıyla felç geçirme riskini düşürüyor. Uzmanlar, haftada bir porsiyon hamsi önerirken kalp hastaları içinse bu miktarın haftada üç?dört porsiyona çıkarılmasını istiyor.

Domatesli bezelye tüketin
Midye ise içeriğindeki selenyum minerali nedeniyle, tiroit bezlerinin normal işleyişi için gerekiyor. Araştırmalara göre, haftada 10 porsiyon domatesli bezelye yemeği yiyen bir erkeğin prostat kanserine yakalanma riski yüzde 35 daha az. B vitamini ve protein deposu olan bezelye, kalp için de önemli. Salatalığın da kalbi güçlendirdiği, ancak kabuğunun soyulmaması gerektiği belirtiliyor.

Kalbin için çay iç
Günde iki bardak çay ise dört elma, beş soğan, yedi portakal yerine geçiyor. Bu şekilde kalp dostu antioksidan madde alınırken çocuklara haftada en az altı bardak sütlü çay öneriliyor. Yapılan 40 araştırmaya göre, havuç tüketimi arttıkça kanser riski azalıyor.

İncir, fındık, mısır...
Her gün bir avuç fındık ise kansere ve kırışıklıklara karşı koruyucu. Zeaksantin adlı bitkisel bileşim içeren mısır, yaşa bağlı gelişen görme bozukluklarını azaltıyor. Sağlıklı gözler için betakaroten içerikli ıspanak da gerekiyor. Ama pişirildikten sonra hemen tüketilmezse yararlı maddeler, toksik maddelere dönüşüyor. Bu arada meyan kökünün, SARS'a karşı etkili olduğu da gözlendi...

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100