17 Ekim 2008 Cuma 00:00
231 Okunma
E vitamini kaybı zeka gelişimine zarar veriyor
Sağlığımız için oldukça önemli olan vitaminlerden birisi olan E vitamini yaşlanmayı geciktirir bağışıklık sistemini güçlendirir, hücrelerin yenilenmesini ve daha uzun yaşamasını sağlar. ~|~

 

E vitamini sağlıklı beslenme, cilt sağlığı, bağışıklık sistemi ve zeka gelişiminin sağlanmasında oldukça önemli roller üsteleniyor: İşte E vitamini hakkında bilmemiz gerekenler...
En iyi E vitamini kaynakları; buğday, tohumlu besinler, zeytin yağı, soya fasülyesi yağı, arı sütü, balık, ceviz gibi kuruyemişler, marul, tere, kereviz, maydanoz, ıspanak, lahana, mısır yağı, mısır ve yulaftır.

Vitaminin faydaları
& Bağışıklık sistemini güçlendirir.
& Son yıllarda oldukça sık rastlanılan Alzheimer hastalığının ilerlemesini yavaşlatır.
& Hücrelerin yenilenmesini ve daha uzun yaşamasını sağlar.
& Antioksidan etkisi vardır. Kalp?damar hastalıklarına karşı koruyucu etkisi vardır.
& Kanser oluşum riskini azaltır.
& Katarakt oluşumuna karşı koruyucu etkisi vardır.
& Hamilelik döneminde oldukça önemlidir, bebeğin zeka gelişimini etkiler.
& Yaşlanmayı geciktirir.
& Vücutta gereksinim olan diğer vitaminler ve mineraller ile birlikte çalışarak etkinliğini arttırır.
E vitamini yağda eriyen bir vitamin olduğu için suda eriyen vitaminlere kıyasla ısı, ışık gibi dış etkenlere daha dayanıklıdır. Ancak gıdaların ısıtılma, pişirme, dondurulma, işlenme esnasında tahrip olurlar. Bu nedenle yağın kızartılması durumunda E vitamini kaybı çoktur. Önerim iyi bir E vitamini kaynağı olan zeytinyağı kullanmaktadır. Ayrıca mümkün olduğunca yemeği pişirirken yağı soğan ile çok yakmadan pişirmenizdir. Yine mümkün olduğunca sebzeleri kızartmadan, suda ya da buharda haşlayarak üzerine daha sonra zeytinyağı eklemenizi tavsiye ediliyor.
& Yemeklerinizde sadece zeytinyağı kullanınız.
& Günde 3?4 adet ceviz veya fındık gibi kuruyemiş yiyiniz.
& Diyette olsanız bile salatanıza az da olsa mutlaka zeytinyağı ekleyiniz.
& Haftada en az 2 öğün balık yiyiniz.
& Bol bol yeşillik yiyiniz. Salatanızda tavuk, peynir gibi tercihlerinizde ton balığını da unutmayınız.
& Beslenme şeklinizin posa yönünden zengin olmasına dikkat ediniz.
& Haftada en az 2?3 porsiyon kurubaklagil yemeği yiyiniz.
& Bol bol sebze ve meyve yiyiniz. Günde en az 4?5 porsiyon meyve, 5?6 porsiyon da zeytinyağlı sebze yiyiniz.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100