Bu haber kez okundu.

En etkili spor yürüyüş
Uzmanlar, yürüyüşün önemli bir miktarda enerji harcatan ve az sakatlanma riski taşıyan bir spor olduğunu, vücuda sağlık ve zindelik verdiğini belirterek herkesi yürüyüş yapmaya davet ediyor. ~|~







Fazla kilolardan kurtulmayı sağlayan, kanser, kalp ve şeker hastalığı riskini azaltan, uyku düzenine bile olumlu etki yapan yürüyüş, gençyaşlı, zenginfakir herkesin yapabileceği bir spor.

Nelere dikkat edilmesi gerekiyor?

Yürüyüş yaparken rahat hareket etmeyi sağlayacak gevşek giysiler giyilmesi gerektiğini belirten uzmanlar, ayaklara rahat ve terlemeyi önleyen özel koşu çoraplarından giyilmesi gerektiğini vurguluyor. Kafaya, mutlaka güneşten koruyacak bir başlık takılmasını öneren uzmanlar, şu noktalara dikkati çekiyor:

Gözlerinizi ultraviole ışınlarından koruyacak bir gözlük takınız. 
Üzerinizdeki tüm ağırlıklardan kurtulun. Anahtar gibi zorunlu olarak taşımanız gereken şeyleri bele takılabilir hafif ve küçük bir çantada taşıyın. 
Yapacağınız yürüyüş yarım saatten daha uzun sürecekse yanınıza belinize asabileceğiniz bir su kabı alın.
İlk bir iki dakika yavaş yürüyün, sonra hızlanın fakat konuşabilecek düzeyde kalın, eğer nefes nefese kalıp konuşamıyorsanız hızınız çok fazladır, eğer hiç çaba harcamadan konuşuyorsanız çok yavaş yürüyorsunuz.
Doğal yürüyüşünüzle yürüyün ve elleriniz doğal bir şekilde yanlarda sallansın. 
Yürüyüşün bitmesine 23 dakika kala terinizin soğuması için hızınızı azaltın.

Yürüyüş ile ilgili araştırmalar
Yürüyüşün bir çok spordan daha değerli olduğunu ifade eden araştırmacılar, daha az sakatlanma riski alarak da aynı sonuçlara ulaşılabileceğini savunuyorlar. Araştırmalara  göre düz yolda saatte 6 mil hızla yapılan bir yürüyüş, 5 mil hızla bisiklete binmeye eşit, yani yürüyüş önemli bir miktarda enerji harcatan bir spor. Yüzde 10 eğimli bir yolda 45 dakikalık canlı bir yürüyüş 65 kiloluk bir kişiye 541 kalori yaktırıyor. Bu da aynı ağırlıktaki bir kişinin 5.5 mil hızla koştuğunda yakacağı kaloriden daha fazla. Düz bir alanda saatte 6 kilometre hızla 45 dakikalık bir yürüyüş, yaklaşık 248 kalori ediyor.

Sağlık ve zindeliği artıran en etkili spor

Bilimsel dergilerde yayınlanan bir diğer araştırmada ise, 1941 yaşları arasında olan ve 415 kilo arasında fazla ağırlıkları olan kadınlar 1 yıl boyunca yürüyüş rejimine alınıyor. Bu kişilerin, 1 yıl sonra diyetlerinde hiç değişiklik yapmadıkları halde 4 ile 7.5 arasında kilo kaybettikleri gözleniyor. Öte yandan, 4056 yaşları arasındaki kişilerin, 20 haftalık bir çalışma sonunda dayanıklılıklarının yüzde 28 oranında arttığı saptanmış. Ayrıca, bu kişilerdeki tüm uyku düzensizlikleri kaybolmuş. 7 tıp uzmanı, 14 spor çeşidini ve egzersizlerini karşılaştırmış ve sonuçta yürüyüşün, uyku düzeninde , hentbol, squash, basketbol, cimnastik, tenis, kayak, softball, golf ve bowling gibi birçok spor çeşidinden daha etkili olduğu belirlenmiş.
 

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100