31 Temmuz 2012 Salı 11:17
2027 Okunma
En iyi detoks: Oruç
Ramazan ayında yaklaşık 16 saatlik açlığın sonunda hızla yemek yendiğini belirten Beslenme ve Diyet uzmanı Aysun Yurdakul, \"Hızlı yemek sonrasında midede ağırlık, gaz, yanma, kabızlık, mide öz suyunun yemek borusuna geri kaçması gibi adlandırdığımız \'reflü\' gibi sorunlarla karşı karşıya kalınabilir\" dedi.
Sağlıklı bir bireyin gün içinde 3 ana, 3 ara öğün olmak koşuluyla 2.5-3 saat arayla 6 öğün beslenmesinin doğru olduğunu belirten Yurdakul, \"Ramazan ayında öğünler ikiye düşmektedir. İftarda yemekleri öğünlere dağıtmalı, çorba, ana yemek, tatlı ve meyve aralarında 1\'er saat bırakılıp yenmeli. Sahuru atlamayıp sağlıklı bir kahvaltı yapıldığında öğün sayısı 5\'i bulmakta ve uzun süreli açlık nedeniyle yavaşlayan metabolizmanın çalışması sağlanmaktadır\" diye konuştu.
Yurdakul, Ramazan ayında doğru beslenmenin devam ettirilerek kilonun korunabileceğini ifade ederek şunları söyledi: \"Bir diyetisyenle birlikte yapılacak çalışma ile Ramazan ayı, kilolu ve ağır bir vücut yerine, yenilenmiş, toksitlerden arınmış, fazla kilolardan kurtulmuş, daha zinde ve sağlıklı bir bedenle tamamlanabilir.\"
Aysun Yurdakul, orucun 2-3 adet hurma, yarım su bardağı su ile açılması gerektiğini belirterek sözlerini şöyle sürdürdü: \"Oruç açıldıktan sonra 10 dakika beklenmeli. Daha sonra çorba ile devam edilmeli. Mutlaka sahura kalkılmalı. Ramazan ayının ikinci haftasından sonra yavaşlayacak olan metabolizma, öğün atlayarak yavaşlatılmamalı. Tüketilecek besinler, iftar ve sahur arasında 4-5 öğüne yayılmalı. Çay ve kahve iftardan bir saat sonra içilmeli. Sindirimi kolaylaştıracak bitki çaylarına ağırlık verilmeli. Günlük su ihtiyacı öğün aralarına yayılmalı. Yemeklerle birlikte su içilmemeli. Şerbetli tatlılar yerine, sütlü tatlılar tercih edilmeli.\" (İHA)
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100