Bu haber kez okundu.

Ergenlik çağında beslenme nasıl olmalı?
Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Ana Bilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Mustafa Kendirci, ergenlik çağında alınması gereken günlük kalorinin yüzde 50'sinin karbonhidratlardan, yüzde 30'unun yağlardan, yüzde 20'sinin proteinlerden oluşması gerektiğini söyledi.
Çocukların 12?17 yaşları arasında tam olarak ergenliğe eriştiklerine ve bu dönemde beslenme ihtiyacının arttığına dikkati çeken Kendirci, özellikle bu çağda protein ihtiyacının hayvansal gıdalardan karşılanması gerektiğini ifade etti. ~|~ Ergenlik çağında çinkonun cinsel gelişim için önemli olduğuna işaret eden Kendirci, ''(Çinko eksikliği olan çocukların) karaciğer ve dalakları büyür. Enfeksiyonlara dayanıksızlık, iştahsızlık ve kilo alamama, öğrenme ve dikkat eksikliği, akne, dermatit, saçlarda incelme ve dökülme gibi cilt sorunları yaşanabilir. Çinko ihtiyacı, kırmızı et, karaciğer, pekmez, peynir, yumurta, kuru fasulye, mantar, buğday, bulgur ve kuruyemiş ile karşılanabilir'' dedi.
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100