20 Ağustos 2008 Çarşamba 00:00
101 Okunma
Gebelikte beslenme
Gebelikte beslenme, diğer dönemlerdeki beslenmelerden çok daha önemlidir. Bebeğin tek kaynağı vardır, o da annesidir. Gebelikte beslenme, hem bebeğin büyüyüp olgunlaşması hem de annenin gereksinimlerinin karşılanması nedeniyle dikkat edilmesi gereken bir konudur. ~|~



Gebelik, alışkanlıklarımızı ve damak tadımızı değiştirmemiz gerektiği anlamına gelmez. Yapacağımız tek şey doğal, taze ve bol çeşitli gıdalarla beslenip, fazla kalorili yiyeceklerden uzak durmaktır.
Unutulmamalıdır ki, bebeğin büyümesi, sağlıklı olması; ruhsal, fiziksel ve zihinsel yönden iyi gelişmesi annenin sağlığı ve dengeli beslenmesi ile orantılıdır.
Normal kiloya sahip bir anne adayı dengeli ve yeterli bir beslenme ile 5-12 arasında kilo alır. Bu dengeyi sağlayabilmek için gebelik öncesine göre ek olarak günlük 20 gr. protein, 12-20 mg. demir, 500 mg. kalsiyum ve ortalama 300 kalorilik enerji alması gerekir

KALSİYUM.
Kalsiyum bebeğinizin 8. haftasından itibaren oluşmaya başlayan kemik ve dişlerinin gelişimi için gerekli bir mineraldir. Kalsiyum açısından en zengin besinler, peynir, süt, yoğurt ve yeşil yapraklı sebzelerdir. Yağı alınmış süt ve yoğurt tercih etmemiz daha doğru olacaktır.

PROTEİNLER
Gebelikte artan protein ihtiyacını karşılamak için kırmızı ve beyaz et, süt ve süt ürünleri, yumurta, balık, kuru baklagiller gibi protein bakımından zengin besinler tercih edilmelidir. Etin yağsız şekilde tüketilmesi önemlidir. Ayrıca balıkta proteinden başka bulunan Omega 3 ve Omega 6 yağ asitleri de bebeğin zeka gelişimi üzerine olumlu etkisi olan maddelerdir.

DEMİR
Gebelikte kan yapıcı, yani demir bakımından zengin gıdaların tüketilmesi önemlidir. Bu besinler; pekmez, kuru üzüm, kırmızı et, yumurta ve kuru baklagillerdir. Ayrıca C vitamini açısından zengin meyve ve sebzeler de bağırsaklardan demir emilimini artıracaklardır. Örneğin; kuru baklagil yemeği ile beraber 1 adet portakal yemek uygun olacaktır. Fakat yine de ilaç takviyesi yararlıdır.

C VİTAMİNİ
Gebelikte metabolizma hızlanacağı için C vitaminine ihtiyaç da artacaktır, bu da ancak düzenli beslenme ile karşılanmaktadır. C vitamini; portakal, limon, yeşil biber, çilek, domates, karnabahar, lahana, greyfurt, kivi pek çok sebze ve meyvelerde bulunur.

FOLİK ASİT
Folik asit, bebeğin merkezî sinir sisteminin gelişmesinde çok önemlidir. Taze sebzeler folik asit kaynağıdır. En çok ıspanak, yer fıstığı, fındık, karnabahar ve kepekli ekmekte bulunur.

LİFLİ GIDALAR
Lifli gıdalar bolca tüketilmelidir. Gebelikte sık görülen kabızlığın ve bağırsak tembelliğinin önlenmesinde çok yararlıdır.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner122

banner121