Bu haber kez okundu.

Göz tansiyonunuz mu var?
Göz tansiyonu yani glokomu olan hastalar ilaç tedavisinde çok dikkatli davranmalı. Çünkü kullanılan ilaçlar yan etki yapabiliyor. ~|~

 

Glokomun, göz içi basıncının yükselmesiyle görme sinirinin giderek zayıflamasına bağlı görme kaybına yol açtığını söyleyen Yeditepe Üniversitesi Göz Hastanesi Başhekimi Prof. Dr. Levent Alimgil, göz tansiyonu (glokom) olan hastaların ilaç tedavisinde çok dikkatli davranılması gerekliliğini şu sözlerle açıklıyor:
"Glokomun ilaç tedavisinde damla ile göz içi basıncının kontrol altına alınması için değişik ilaçlar ve ilaç kombinasyonları kullanıyoruz. Her hastanın kendine özgü sistemik bazı hastalıkları olabilir. O nedenle seçilecek ilaçların çok iyi düşünülmesi gerekiyor. Hastanın glokomunu tedavi ederken, ilaçların yan etkileri nedeniyle sistemik hastalıkları ile ilgili problem çıkabilir. Örneğin bazı glokom ilaçlarının solunum sistemi üzerine olumsuz etkileri var. Astımı olan ya da kronik akciğer rahatsızlığı olan hastalara bu ilaçları verirsek hastanın tedaviden zarar görmesine neden olabiliriz. Yine kalp ritm bozukluklarında veya koroner yetmezliği olan hastalarda sorunlar ortaya çıkabilir.

Bazı ilaçlar kirpiklerin kalınlaşmasına, göz renginin değişmesine neden olabiliyor, açık renk gözlü bir hastada bu durum ciddi bir kozmetik problem yaratabilir. Bütün bunlar nedeniyle tedaviye başlarken hastanın sistemik geçmişini de çok iyi irdelemek ve ortaya çıkabilecek yan etkileri hastayla konuşmak lazım."
Prof. Dr. Alimgil, kombine ilaç tedavisinin önemine vurgu yapıyor:
"Bazen hastalarda tek ilaç tedavisi yetmiyor. Tek damla ile göz tansiyonu hasta için uygun seviyelere düşmüyor. O zaman kombine tedavilere geçiyoruz. Glokomun ilerlemesinin temel sebeplerinden bir tanesi budur. Glokom hastalarının bir bölümü kontrole gelmeden önce ilaçlarını düzenli kullanmaya başlar. Doktor baktığında göz içi basıncı normal çıkar ama görme sinirinde hasarın ilerlediği testlerle saptanır. Bunun nedeni hastanın tedaviye uyumsuzluğu olabilir. Böyle bir durumla karşılaşıldığında yapılması gereken ilk iş; hastanın ilaç kullanımının iyice sorgulanmasıdır.
Dolayısıyla glokomda ilaç tedavisine başlanılması, yan etkilerinin değerlendirilmesi, takibinin yapılması ve uyumun değerlendirmesi ince bir sanattır."

Anahtar Kelimeler:
göz tansiyonunuz mu var
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100