27 Eylül 2008 Cumartesi 00:00
161 Okunma
Haftada en az 3 gün düzenli yürüyüş yapın
Uzmanlar kalp, damar ve beyindeki hastalıklara karşı büyük önemi olan yürüyüşün sağlıklı bir hayat için iki gün arayla haftada 3 gün en az 30'ar dakika yapılması gerektiğini belirtti ~|~

 

Spor Fizyolojisi Uzmanı Prof. Dr. Hakkı Gökbel, haftada en az 3 gün yürüyüş yapmanın birçok hastalığa iyi geleceğini kaydetti.
Gökbel, "Yürüyüş ve koşu tercih edilebilecek egzersiz türleridir. Eğer imkan varsa yüzme de tercih edilebilir. Yaş gruplarına göre hangi sporun yapılacağı belirlenmelidir " dedi.
Düzenli olarak yürüyüş yapılmasının önemini vurgulayan Gökbel, şöyle devam etti: "2 gün arayla haftada 3 gün en az 30 dakika yürüyüş yapılmalı. Düzenli olarak yürüyüş yapıldığında kaslar ve dolaşım sistemi olumlu etkilenecektir. Koroner kalp hastalıklarının önüne geçilebileceği gibi kalbin düzenli çalışması da sağlanır. Yürüyüş, damar sertliğine, kalp, beyin ve damar hastalıklarına iyi geldiği gibi vücutta olumlu değişiklikler de sağlar. Şişmanlamayı engelleyen ve vücutta yağ oranını azaltan egzersizler, aynı zamanda kişinin psikolojisinde de pozitif etkiler yaparak kendini mutlu hissetmesini sağlar. Sürekli yürüyüş yapan kişiler, gündelik aktivitelerde daha az yorgunluk hissi duyarlar" diye konuştu.
Gökbel, uygun koşullar olmadığı takdirde koşu bandının da tercih edilebileceğini ancak en idealinin yürüyüşün açık alanda yapılması olduğunu belirterek şunları kaydetti:
"Bunun için uygun bir parkura ihtiyaç vardır. Büyükşehirlerimizin çoğunda yürüyüş için uygun alanlar bulunmuyor. Nüfus yoğunluğunun ve trafik akışının fazla olduğu olumsuz koşullar yürüyüş için tercih edilmemeli. Yine aynı şekilde çok soğuk ve çok sıcakta da yürünmemeli. Böyle durumlarda koşu bandında bu egzersiz yapılmalı. Üstelik son teknoloji ürünü olan koşu bantlarının birçok özelliği de yürüyüş için ideal koşulları oluşturuyor. Yürüyüş hızının artırılması, eğimin artırılarak rampa oluşturulması ve kalp atışlarının ölçülmesi koşu bantlarının sağladığı avantajlar arasında."
Yürüyüşün son derece risksiz bir egzersiz oldu- ğunu da dile getiren Prof. Gökbel, "40 yaşın altında ciddi sağlık sorunları olmayan herkes yürü- yüş yapabilir. Ancak rahatsızlığı olanlar ve 40 yaşın üzerindekiler sağlık kontrolünden geçtikten sonra doktor tavsiyesinde yürüyüşe çıkmalılar"
diye konuştu.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner122

banner121