16 Şubat 2012 Perşembe 10:26
1985 Okunma
Hamile iki kişilik yememeli
Gebelikte yetersiz beslenme kadar gebelik öncesi ve gebelik süresince alınan fazla kiloların da bebek ve anne sağlığı açısından tehlike oluşturduğunu söyleyen Eker, “Çevremizden sıkça duyduğumuz ‘Gebe kadın iki kişilik yemeli' gibi yanlış bir yaklaşım vardır. Gebelik süresince aşırı kilo alımı sezaryen, yüksek kan basıncı, gebelik diyabeti, idrar yolları enfeksiyonu gibi anne ve bebek için riskli durumlara neden olabilir. Sağlıklı ve kaliteli bir gebelik dönemi geçirmek, gebeliğe özgü komplikasyonları yaşamamak ya da daha az yaşamak, bebeğin potansiyeli olan kiloya ulaşmasını ve dünyaya yeterli besin depolarını oluşturmuş olarak gelmesini sağlamak, rahat bir lohusalık dönemi geçirmek, lohusalıkta bebeğe verilecek sütün kaliteli olmasını sağlamak için gebelik öncesinden gelen beslenme alışkanlıklarını gebelikte tekrar gözden geçirmek önemlidir” diye konuştu.
Gebelik dönemindeki besin ihtiyacının yaş, fiziksel aktivite, gebelik başlangıcındaki ağırlığa göre değiştiğini söyleyen diyetisyen Ezgi Eker, “Gebelik süresince besin öğelerine olan gereksinim artacaktır. Bu süreçte yeterli ve dengeli beslenme büyük önem kazanmaktadır. Artan enerji ve protein gereksinimlerinin karşılanamaması annede ağırlık azalmasına neden olabilmektedir. Artan gereksinimlerin karşılanamadığı durumlarda anemi (kansızlık), diş çürükleri, kemik erimesi gibi hastalıklar ortaya çıkabilmektedir” şeklinde konuştu.

Beş besin grubu çok önemli
Hormonlardaki değişiklikler nedeniyle gebelik döneminde tat değişiklikleri olabileceğini söyleyen Eker, gebelik dönemindeki beslenme konusunda bilgiler de veren Eker, özellikle 5 besin grubunun önemine değindi. Eker, şöyle devam etti:
“- Et, balık, kümes hayvanları, yumurta, peynir, kuru baklagil grubu: Bu grup yiyecekler protein bakımından zengindir. Beyin, kas, dişlerin ve kemiklerin gelişimini, kan yapımını ve büyümeyi sağlar.
- Süt-yoğurt grubu: Bu besin grubu kalsiyum, protein, A vitamini ve bazı B vitaminlerinden zengindir. Büyüme ve gelişme için, özellikle de kemik ve diş gelişimi için gereklidir.
- Sebze ve meyve grubu: Taze sebze ve meyvelerin vitamin içerikleri yüksektir. Posa içeriği de yüksek olduğundan gebelikte sık görülen kabızlığın da giderilmesine yardımcı olurlar.
- Tahıl grubu: Bu grup besinler karbonhidratlardan zengindirler ve vücuda enerji sağlamaktadırlar. Büyüme ve gelişmeye yardımcı olurlar.
- Yağ ve şeker grubu: Bu grup besinler vücuda enerji sağlamaktadırlar. Bu gruptaki besinlerden tereyağı A vitamininden, bitkisel sıvı yağlar da E vitamininden zengindir. Tatlılardan da pekmez, kalsiyum ve demir kaynağıdır. Ancak bu grup besinler dikkatli tüketilmelidir, zira kontrolsüz kilo artışına sebep olabilmektedir.”
Kişiye özgü beslenme programları ile daha sağlıklı bir gebelik dönemi geçirileceğini söyleyen diyetisyen Eker, bebeğin sağlığı açısından bu besin öğelerinin düzenli bir şekilde tüketilmesi gerektiğini sözlerine ekledi. (İHA)

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100