09 Ekim 2005 Pazar 00:00
158 Okunma
İftar ve sahurda nelere dikkat edilmeli?
İftar ve sahurlarda en az 1,5'ar litre su içilmesini, iftara çorbayla başlanılmasını ve hafif yiyeceklerle geçiştirilmesini öneren uzmanlar, yağlı ve kızartmalardan kaçınılması gerektiğinin altını çizdi. ~|~

Adıyaman'ın Kahta İlçe Devlet Hastanesi Başhekimi ve Enfeksiyon Hastalıkları ve Klinik Mikrobiyoloji Uzman Dr. Aydın Özkan, Ramazan ayında sıvı alımına önem verilmesi gerektiğini belirtti. Konuyla ilgili açıklama yapan Başhekim Dr. Aydın Özkan, "Oruç tutan kişilerin Ramazan ayı süresince yeterli ve dengeli beslenme konusunda dikkatli olmaları gerekir. Ramazan ayı süresince yetersiz, bilinçsiz ve dengesiz beslenme çeşitli sağlık sorunlarına yol açmaktadır. Ayrıca şeker, kronik akciğer, kalp yetmezliği gibi rahatsızlığı bulunan ve sürekli ilaç kullanması gereken kişilerin doktor kontrolünden geçmesi gerekiyor" dedi.

Çorbayla başlayıp, sebzeyle devam edin
İftar veya sahurda gereğinden fazla ve hızlı yemek yenmemesi gerektiğini belirten Dr. Aydın Özkan, şöyle devam etti: "İftar yemeğine çok sıcak veya çok soğuk olmayan hafif bir çorbayla başlanılmalıdır. Çorbanın ardından etli veya etsiz fazla yağlı olmayan bir sebze yemeği, yoğurt, meyve veya tatlının eklenmesi, sağlıklı beslenme açısından doğru olacaktır. Ramazan ayında 3 öğün beslenmenin düzeni 2 öğün olarak değişmekte, sabah kahvaltısının yerini sahur, akşam yemeğinin yerini iftar almaktadır. Bu nedenle iftar ve sahur arasına konulan ara öğünlerle dengeli beslenme sağlanmalı. Aşırı yağlı kızartma ve kavurma, hamur tatlıları ve aşırı tatlı besinlerden uzak durun. Kolay hazmedilen, mide bağırsak sisteminde uzun süre kalabilen sebze, meyve ve kepekli ekmek gibi besin değeri yüksek gıdalar tercih edilmelidir."

İftar ve sahurda 1,5 litre su içilmeli
Özkan konuşmasını şöyle bitirdi: "Sahura kalkmadan oruç tutulması beraberinde sağlık sorunlarına neden olabilir. Sahursuz tutulan oruçta aç kalma süresi arttığından, halsizlik, baş ağrısı, yorgunluk, tansiyon ve kan şekerinin düşmesi, verimsizlik, depresyon ve konsantrasyon güçlüğü meydana gelmektedir. Ramazan ayında sıvı alımına önem verilmesi ve iftarla sahur arasında en az 1,5 litre su içilmesi gerekmektedir. Aşırı çay, kahve ve asitli içecekler, taze sıkılmış meyve suyu ve komposto tüketilmesi yararlı olacaktır."

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100