Bu haber kez okundu.

Kalbe dost '7' besin
Kalp hastalıklarının son yıllarda ölüm nedeni olarak ilk sıraya yerleştiğini belirten uzmanlar, kalbi koruma işlevlerine sahip oldukları belirlenen 7 besini şöyle sıralıyor: ~|~

 

 

Kalp sağlığının günlük hayatta yenilen yemeklerle yakın ilişkili olduğunu belirten uzmanlar, balık, soya, siyah susam, yulaf, ıspanak, havuç ve yeşil çayın kandaki yağı temizlemekle birlikte kalp damarlarını koruma işlevlerine de sahip olduğunun altını çiziyor. Kalp hastalıklarının son yıllarda ölüm nedeni olarak ilk sıraya yerleştiği belirtiliyor. Uzmanlar, doymamış yağ asidi, A vitamini ve folik asit içeren yemeklerin kandaki yağı temizleme ve kalp damarlarını koruma işlevlerine sahip olduğunu belirterek, kalbe yararlı 7 besini şöyle sıralıyor:

Balık felç riskini azaltıyor
Özellikle deniz balıklarının içerdiği yağ ve doymuş yağ asidi diğer etlere göre daha düşük. Deniz balıklarında bulunan Omega3 yağ asidi, felç riskini de düşürür. Bu da, deniz ürünlerini çok tüketen bir ülkede felç oranının düşük olmasının nedenlerinden biridir.

Soya damarları açıyor
İnsan vücudunun ihtiyaç duyduğu amino asit ve doymamış yağ asidi içeren soya, vücuttaki yağ ve kolesterolün emilmesini hızlandırarak, kalp damarlarının açılmasını sağlar.

Siyah Susam kolesterolü önlüyor
Zengin E vitamini içeren siyah susam, kalp damarlarının esnekliğinin korunmasında son derece etkilidir. Bunun yanı sıra siyah susamın içerdiği alfalinolenik asit (damarların duvarlarını kolesterole karşı koruyan bir asit türü) tansiyonu düşürme ve kanın pıhtılaşmasını önleme işlevine de sahiptir.

Yulaf damar sertliğini engelliyor
Linoleik asit ve B vitamini bakımından zengin olan yulaf, atardamarların sertleşmesini önler. Bunun yanı sıra yulafta bol miktarda bulanan lifler de kandaki kolesterol oranını düşürür.

Ispanak kalp hastalıkları oranını düşürüyor
Folik asit içermesinden dolayı ıspanak, kalp hastalıklarına yakalanma riskini yüzde 25 oranında düşürebilir.

Havuç felce birebir
Havuç kan damarlarının açılmasını sağlar ve böylece felci önleyebilir.

Çay tansiyonu düşürüyor
Çok zengin besin değerlerine sahip olan çaydaki en önemli besin, polifenoldür. Araştırmalar, çay yaprağında bulunan polifenolün kandaki kolesterol oranını düşürdüğünü, atardamarların sertleşmesini ve kanın pıhtılaşmasını önlediğini, tansiyon ve kan yağını düşürücü işlevlere sahip olduğunu gösteriyor.

Beslenme programınızı planlamak için

  • Günlük aldığınız kalori miktarını azaltınız.
  • Katı yağlar yerine bitkisel sıvı yağları; zeytinyağı, fındık yağı, ayçiçek, soya ve mısırözü yağlarını düzenli ve belirli düzeylerde tüketiniz.
  • Balık tüketimi arttırınız. Kırmızı et tüketimini haftada 1 kez olarak sınırlayınız. Tavuk ve hindi gibi beyaz et tüketimine ağırlık veriniz.
  • Yağ içeriği yüksek poğaça, cips, kek, pasta gibi gıdaları tüketmeyiniz.
  • Besinleri pişirirken ızgara, buğulama, haşlama yöntemlerini tercih ediniz.
  • Tuz tüketimini azaltınız.
  • Günlük öğün sayısını arttırınız.
  • Sigara kullanmayınız.
  • Haftada 3 kez egzersiz yapınız.
  • Basit şeker içeren tatlılar ve rafine edilmiş gıdalar yerine posa içeriği yüksek saflaştırılmamış tahıl ürünleri, kuru baklagiller, sebze ve meyve alımını arttırınız.
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100