Bu haber kez okundu.

Kalbimizi nasıl koruyalım?

Kalp ve Damar Cerrahisi Doktorlarından Yrd. Doç. Dr. Atilla Saraç sağlıklı bir kalp için dikkat edilmesi gereken konular hakkında bilgi verdi. Yrd. Doç. Dr. Saraç, kalp ve damar hastalıklarının kadın-erkek, genç-yaşlı demeden herkesi ilgilendirdiğini, kalp ve damar hastalıklarından ölenlerin, diğer hastalıklardan ölenlerden çok daha fazla olduğunu ve bu durumun Kalp Haftası'nın önemini daha çok artırdığını vurguladı. Yrd. Doç. Dr. Saraç, “Kalp hastalıklarına yakalanma riskini azaltmak için önce sigara içiyorsanız sigarayı bırakın, beslenmeye ve kilolarınıza dikkat edin, stresten uzak durun ve egzersiz yapın” dedi.

Kalbiniz için sigarayı bırakın

Yrd. Doç. Dr. Atilla Saraç, sigaranın koroner kalp hastalıklarını hızlandırıcı faktörlerinin en önemlilerinden biri olduğuna dikkat çekerek, direkt olarak akciğeri etkilediği için kalp ameliyatı olan hastalarda da ameliyat sonrası ciddi sorunlara neden olduğuna belirtti. “Sigara, kardiyovasküler kalp ölümlerinin beşte birinin sorumlusudur” diyen Saraç, sigaranın iyi kolesterolü düşürdüğünü, kan akışını zorlaştırdığını ve yüksek kan basıncına etkileyerek kan damarlarına zarar verdiğini açıkladı.

Beslenmenize dikkat edin

Dr. Saraç, “Çoğunlukla sebze ve meyveye dayalı, kolesterolden fakir bir diyet organize edin, tuzlu, şekerli ve trans yağlı gıdalardan uzak durun” diye konuştu. Saraç, ekstra kiloların kan basıncınızı artırdığını, trigliseridleri yükselttiğini, iyi kolesterolü düşürdüğünü ve şeker hastalığı ve kanser gibi ciddi sağlık sorunları riskini artırdığını belirtti.

Stresten uzak durun

“İnsanlar stresi durdurmak yerine ona uyum sağlamaya çalışıyor, bu durum ise kalbe çok zarar veriyor. Stres, kötü kolesterol seviyesi, hipertansiyon ve kötü alışkanlıklara sahip olmaya neden oluyor” diyen Yrd. Doç. Dr. Saraç, rahatlamaya ve hayatın tadını çıkarmaya zaman ayırarak stresle baş etmenin yeni yollarının keşfedilmesi gerektiğini kaydetti.

Egzersiz yapın

Atilla Saraç şöyle devam etti: “Sağlıklı bir kalp için daha fazla hareket edin. Vücudunuz kalorileri yakmıyorsa, onları yağ olarak depolar. Bunun fazlası da daha yüksek trigliserid ve kötü kolesterol anlamına geliyor. Bu da kalbiniz için kötü bir haberdir. Her gün 30 dakikalık egzersiz yapmayı hedefleyin, bu süreç, üç adet 10'ar dakikalık seanslardan oluşabilir. Günde yapılan 30 dakikalık egzersiz kardiyovasküler hastalık riskini azaltmaktadır.”

Aile geçmişinde kalp hastalığı olanların, kiloluların, diyabet veya yüksek tansiyon hastalarının ve sigara kullananların kalp hastalığı konusunda daha dikkatli olmaları gerektiğini belirten Dr. Atilla Saraç, kişilerin altı ayda bir kan yağlarını ve kan şekerini kontrol ettirip, yılda bir kez efor testinden geçmelerini ve bugüne kadar da kalp yönünden bir kontrolden geçmedilerse, mutlaka bir kardiyolojik muayeneden geçmeleri gerektiğini dile getirdi. (İHA)

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100