08 Ağustos 2005 Pazartesi 00:00
238 Okunma
Kalp dostu besinler
Ölüm nedenleri arasında birinci sırada yer alan koroner kalp hastalıklarının oluşmasında; şişmanlık, sigara kullanımı, alkol tüketimi, hareketsiz yaşam, şeker hastalığı, hipertansiyon ve yanlış beslenme alışkanlıkları büyük rol oynuyor. Tabi ki kalbe düşman besinlerin yanında kalp dostu besinlerde bulunmakta. İşte size uzmanların sıraladığı kalp dostu besinler:
? Sarımsak içinde bulunan besin öğelerinden dolayı damar içinde pıhtılaşmayı engelleyerek koroner kalp hastalıklarının oluşma riskini azaltır. Her gün 1 diş sarımsak yenilebilir.
? Balık ve balık yağı, kanama zamanını uzatır, damar içi tıkanıklarının azalmasında etkindir. İçeriğindeki omega?3 yağ asitleri yüksek antioksidan özelliğindedir. Haftada 2?3 kez balık tüketimini öneriyoruz. Somon, uskumru, ton, sardalya, omega?3 yağ asitleri bakımından zengin balıklardır.
? Ceviz, fındık; yüksek antioksidan özelliği olan omega?3 ve E vitamininin yanı sıra magnezyum ve posa da içerir. Haftada 2?3 kez 6?7 fındık, 2?3 ceviz tüketilmelidir.
? Yulaf, çavdar, tam buğday ununun, B ve E vitamini içeriklerinden dolayı kalp hastalıklarını önleyici özellikleri vardır. Yulaf gevreği, kepekli ekmek, kepekli makarna ve pirinç, bulgur tüketimini artırabilirsiniz.
? Yeşil çayda bulunan polifenoller antioksidan özelliği nedeniyle kalp hastalıklarının engellenmesinde etkili oluyor.. Siyah çay ve kahve tüketimi yerine yeşil çay, adaçayı, papatya, rezene gibi bitki çaylarının tüketimini tavsiye ediyoruz.
? Domates?karpuz, antioksidan özelliği olan laykopeni yüksek oranda içeriği için yapılan araştırmalarda kalp hastalıkları oluşum riskini azalttığı görülmüştür.
? Soya, yüksek protein içeriğinin yanı sıra içerdiği B1, demir, çinko, fosfor, magnezyum sayesinde kalp hastalıklarının engellenmesinde etkili oluyor. Yapılan çalışmalarda düzenli olarak günde 25g soya tüketiminin kalp hastalıklarının oluşum riskini azalttığı saptanmıştır.
? Keten tohumu, doymamış yağ asitleri, potasyum, posa, E vitamini ve omega ?3 içeriyor. Bu sayede kalp hastalıklarına karşı koruyucu etkisi bulunuyor. Her gün 1 çorba kaşığı keten tohumunu yoğurt, çorba gibi besinlerin içine katarak tüketebilirsiniz. ~|~
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner122

banner121