17 Mart 2013 Pazar 10:58
1648 Okunma
Kan şekeri dengesini koruyun
Beslenme programlarının hedefinin, ömür boyu uygulanması gereken doğru beslenme alışkanlıklarının kazanılması olduğunu belirten Beslenme ve Diyet Bölümü’nden Diyetisyen Berna Ertuğ, zayıflayamama endişesi ile yeterli besin almamak ve aç kalmanın sıklıkla yapılan bir hata olduğunu belirterek, “Aç kalmanın oluşturduğu en önemli tehlike, kan şekeri dengesinin bozulmasıdır” dedi. Diyetisyen Berna Ertuğ, acıkma hissi, halsizlik ve baş dönmesi ile kendini hissettirebilen kan şekeri düşüşlerinin normal bir öğün tüketildikten 2 ya da 3 saat sonra yaşanabildiğine dikkat çekerek, “Kişinin kendini tekrar aç hissederek yeni bir öğüne ihtiyaç duymasıyla kontrolsüz bir şekilde önüne ne gelirse tüketmesine yol açan kan şekeri dengesi düşüşleri kilo kontrolünü zorlaştırdığı gibi şeker ve tuz içeriği yüksek gıda tüketimini artırır” dedi.
Günlük kan şekeri dengesinin sağlıklı beslenme açısından ve kilo kontrolünde en önemli etken olduğunu belirten Diyetisyen Berna Ertuğ, şunları söyledi: “Bu dengeyi korumak için, kan şekerini hızlı yükselten basit şeker içeren gıdalar yerine, kompleks karbonhidrat içeren besin tüketin. Örneğin beyaz ekmek yerine tam tahıllı ekmekleri, meyve suyu yerine meyve tüketimini tercih edin. Az ama sık sık beslenin. Yani düzenli ana ve ara öğün tüketimini yaşam tarzı haline getirin. Ara öğünlerde kan şekerinizi düzenlemek için meyve, süt, meyveli yoğurt (şekersiz), peynir ekmek veya bisküvi tarzında besin seçimleri kan şekeri dengenizde size yardımcı olacaktır. Şerbetli tatlılar yerine sütlü tatlı, dondurma veya meyveli tatlılar tercih edin. Meyvelerin kabuklu yenilebilenleri kabuklarıyla tüketmeyi tercih edin. Mutlaka her ana öğününüzde salata gibi çiğ sebze ya da haşlama veya ızgara sebze tüketin.” (HABER MERKEZİ)
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100