Bu haber kez okundu.

Kilo verirken enerjisiz kalmayın

Kilo verirken enerjinizi kaybetmek istemiyorsanız atmanız gereken ilk adım, bir diyetisyene gidip "Bazal Metabolizma Testi" yaptırmak ve buna uygun bir diyet reçetesi almak. Reçeteyi uygularken günde yarım saat yapacağınız yürüyüş de kilo vermenizi hızlandıracaktır

~|~

Öncelikle enerjinin zayıflamakla ilgisini açıklamak yerinde olacaktır. Günlük hayatımızda yaptığımız bütün zihinsel ve fiziksel aktiviteler için enerjiye ihtiyaç duyarız. Nefes almamızı, kalbimizin atmasını, beynimizin çalışmasını sağlayan tek şey enerjidir. Vücudun, fiziksel ve zihinsel aktivite için ihtiyaç duyduğu enerjinin tümü Bazal Metabolizma Hızı (BMH) olarak tanımlanır.

BMH'yi belirleyen pek çok faktör vardır. Bunlar; cinsiyetimiz, kilomuz, yaşımız ve sahip olduğumuz kas oranıdır. Kadınların çoğu, erkeklerden daha düşük bazal metabolizma hızına sahiptir; çünkü kadınların kas oranı erkeklerden daha azdır. BMH'mizi tam olarak karşıladığımızda ortaya çıkan ekstra enerjiyi harcamamız gerekir. Örneğin, spor yaparak bu enerjiyi harcarız. İnsan ne kadar kilolu olursa, hareket etmek için o kadar çok enerjiye gereksinim duyar.

Kadınlar 2 bin, erkekler 2 bin 500 kalori tüketiyor

Enerji, kaloriyle ölçülür. Yiyeceklerin içinde bu değer çok az bir enerji miktarını verebildiği için, bin ile çarpılır ve bize kilokaloriyi verir. Ancak pek çoğumuz günlük konuşmalarımızda kilokalori yerine kalori kelimesini kullanırız. Zayıflamak isteyenlerin kalori hesabı yapmaları da buradan kaynaklanır. Bütün yiyecekler enerji verir; ama bazıları içerdikleri vitamin ve mineraller yüzünden diğerlerinden daha fazla enerjiye sahip bulunur. Sözgelimi 1 gram yağ 9 kalori içerirken, 1 gram karbonhidratın içinde 3.75 kalori vardır. Peki günlük ihtiyacımız olan kaloriyi nasıl hesaplayacağız? Kilomuzu koruyabilmemiz için, yiyecek ve içeceklerden aldığımız enerjinin, harcadığımız enerjiyle eşit olması gerekiyor. Genel olarak kadınlar günlük 2 bin kaloriye, erkekler ise 2 bin 500 kaloriye ihtiyaç duyar. İhtiyacımızdan fazla alacağımız kalori, kilo almamıza neden olur.

Kaç kalori vermeliyiz?

Düzenli olarak kilo verebilmek için ise, günlük kalori ihtiyacımızı 500 kalori azaltmalıyız; ama bu uygulamadan önce Bazal Metabolizma Hızı Testi yaptırmakta yarar var. Günlük kısılacak kalori miktarına, bu testin sonunda beslenme uzmanı karar vermeli.

Çoğunlukla, çok şişmanların daha az yemek yemeleri gerektiği düşünülür. Oysa doğru olan bunun tam tersidir. Vermemiz gereken 10 kilodan fazlaysa günlük alacağımız kalori miktarı bin 500, daha az kilo vereceksek bin kaloridir.
Günlük aldığımız kalori miktarı binin altına düşerse sakıncalar doğurabilir. Vücut, kendisine gereken enerjiyi karşılayamadığı için kaslardan ve depoladığı yağlardan harcamaya başlar. Kaslardan kaybedilince, bazal metabolizma hızı süratle düşer ve sadece kilonuzu koruyabilmek için bile çok az yemek zorunda kalırsınız.
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100