Bu haber kez okundu.

Kilo vermenin tam zamanı
Az ve sık yeme sistemi ile ve hareketi arttırarak zayıflama sağlanabilir. Az yağlı et, sebze veya etli sebze yemekleri yeyin. Yine az yağlı yoğurt, cacık veya salatayı tercih edebilirsiniz ~|~

Uzmanlar, Ramazan ayının gelmesiyle alıştığımız yeme düzeninin değiştiğini belirterek uyarıda bulunuyor.

Hızlı ve aşırı yemek sakıncalı olabilir
Beslenme uzmanları, sahur ve iftarda çok çeşitli yiyeceklerin fazla miktarlarda ve kısa süre içerisinde tüketildiğini, bunun metabolizma için riskli olabileceğini ifade ediyor. Yaklaşık 12-13 saat boyunca dinlendirilen sindirim sisteminde ve metabolizmada değişiklikler oluştuğunu vurgulayan uzmanlar,  hızlı ve aşırı beslenme ani mide gerginliklerine, tansiyon yükselmesine, kan şekerinde artmaya neden olacağını ifade ederek az ama sık sık yemenin en doğru tarz olduğunu kaydetti.

Az az ama, sık yeyin
Uzmanlar,  Ramazan ayında oruç tutarken sağlıklı şekilde kilo vermenin de püf noktalarını belirtiyor: Ramazanda oruç tutarak öncelikle kiloyu sabit tutmak gerekiyor ve zayıflama programı mutlaka doktor ve diyetisyen kontrolünde olmalı. Bununla birlikte sağlık açısından her hangi bir risk söz konusu değilse kalori, karbonhidrat, protein ve diğer gereksinimleri göz önüne alınarak az ve sık yeme sistemi ile ve hareketi arttırarak zayıflama sağlanabilir. Ancak bu dönem de kilonun sabit olarak tutulması, kilo almanın engellenmesi bile doğru bir yaklaşım olacaktır.

Oruç tutarken nasıl bir beslenme programı izlenmeli? Bunun cevabı şudur: Öncelikle tek veya iki öğün şeklindeki alınan gıdaları, iftar ile sahur arasında üç veya dört öğüne yaymak gerekir. Çok çeşitli yemeği bir arada ve hızlıca tüketmek yerine iftarı çorba veya kahvaltılıklar ile açmak 12 saat sonra ana yemeğe geçmek en doğru olanıdır.

Ana öğünde de ağır ve çok yağlı yiyecekler yerine kolay sindirilebilir az yağlı et, sebze veya etli sebze yemekleri, az yağlı yoğurtlar, cacık, salata tercih edilmeli. Yemekle birlikte geleneksel pidemize de az miktarda olmak koşulu ile yer verilebilir.
Yemeklerden sonra yenen ağır tatlılar sindirim sisteminin yükünü daha da arttırırlar. Eğer isteniyorsa yemekten 12 saat kadar sonra sütlü tatlılar, güllaç, dondurma, meyvelerle yapılmış tatlılar yenilebilir. Ancak meyve en doğru seçim olacaktır.
Anahtar Kelimeler:
kilo vermenin tam zamanı
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100