02 Ocak 2006 Pazartesi 00:00
309 Okunma
Kış aylarında form tutmanın püf noktaları
Soğuk ve kısa kış günlerinde, organizma daha çok enerjiye gereksinim duyuyor. İştahı açılan kişi, yaz mevsiminde verdiği kiloları tekrar almaktan korkuyor. Uzman Diyetisyen Dilek Savaş, yazın verdiğiniz kiloları kışın geri almamanın püf noktalarını anlatıyor ~|~ Kışın havanın soğuk olması ve erken kararması, yaz aylarındaki aktif yaşantının da azalmasına yol açıyor.

Uzman Diyetisyen Dilek Savaş, ilkbahar ve özellikle yaz mevsiminde yapılan diyetlerin olumlu sonuç verdiğini belirterek, "Bu mevsimlerde insanlar düzenli besleniyor, yürüyüş ve yüzme gibi sporlar yaparak vücutlarını çalıştırıyor. Kış aylarında ise ısının düşmesine bağlı olarak vücut daha fazla kaloriye gereksinim duyuyor. Örneğin ısı 5 santigrat derece düştüğünde, enerji gereksinimi yüzde 10 artıyor. Fazla kilo sorunu da bu gereksinimin karbonhidratlı ve şekerli yiyeceklerle karşılanmasıyla ortaya çıkıyor" diyor.

3 ana 3 ara öğünle beslenin

Uzman Diyetisyen Savaş, kilo korumanın altın kuralının düzenli beslenmek olduğunu açıklıyor ve şöyle devam ediyor: "Günde 3 ana, 3 ara öğün şeklinde beslenin, ancak günlük aldığınız kalori miktarının 2 bini geçmemesine özen gösterin. Sözgelimi öğlen yiyeceğiniz burger, patates kızartması ve koladan oluşan bir mönü, ortalama 700 kalori ve yüzde 45 yağ içeriyor. Bu mönü, A ve C vitaminleri, kalsiyum bakımından yetersiz. Bunun yerine bir adet tavuklu sandviç, bir su bardağı ayran ve bir meyve yerseniz, hem kalori miktarınız 400?450 civarında olur hem de sağlıklı bir yemek yemiş olursunuz. Ayrıca, yemeklerin suyunu yemeyerek yağdan da kaçınabilirsiniz.

Pilav, makarna veya ekmekten sadece birini ana yemeğin yanında yeme şansınız her zaman vardır. Gelelim akşam yemeklerine; yatmadan en az 2 saat önce ve hafif besinlerle karnınızı doyurun. Bu öğünde seçeceğiniz yemeği, öğle yemeğine göre ayarlayın. Örneğin, öğlen sebze yediyseniz akşam et yiyerek öğünlerin birbirini tamamlamasını sağlayın. Ara öğünler için en uygun yiyecek meyvedir. Meyve bulamadığınızda ise 2?3 tane grissini yiyebilirsiniz."

Bolca su için

Uzman Diyetisyen Dilek Savaş, kilosunu korumanın kişinin elinde olduğuna dikkat çekerek, şu önerilerde bulunuyor: "Arkadaş toplantılarında veya televizyon izlerken atıştırmaktan kaçının. Muhakkak bir şey yemek istiyorsanız, bir salatalık veya havuç yiyin. Diyet sırasında olduğu gibi sonrasında da bolca su içmeyi unutmayın. Ara öğünleri kesinlikle atlamayın. Yemeğe davetliyseniz, önceden evde bir şeyler yiyin; çünkü sohbetli yemeklerde kontrollü olmak çok zordur. Eğer akşam yemeğine davetliyseniz, öğlen mönünüzü az kalorili seçin. Fırsat buldukça yürümenizi de ayrıca öneririm."
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100