15 Eylül 2006 Cuma 00:00
159 Okunma
Kontrolsüz toz ilaç kullanmak zararlı...
Uzmanlar, soğuk günlere yaklaşıldığı şu aylarda enfeksiyon hastalıklarına karşı uyarıyor. Uzmanlar, soğuk algınlığı ve grip gibi hastalıkların tedavisinde, hastaların sıcak içecek tüketimine yöneldiğini belirtilerek, toz içeceklerin bilinçli alınması gerektiğini vurguladı ~|~

Halk arasında meyve özlü içeceklere benzetildiği için çay gibi tüketilen toz ilaçların gereksiz alınması durumunda bir takım yan etkilerinin ortaya çıkabileceğini belirten uzmanlar, ilaç piyasasında son zamanlarda örnekleri çoğalan bu ilaçların, soğuk algınlığı ve gribin burun akıntısı gibi belirtilerini azaltmada kullanıldığını kaydetti.

Fazla tüketildiğinde uyuşukluğa yol açıyor
İlaçların kesinlikte limon aromasına aldanıp meyve özlü içecek niyetine tüketilmemesi gerektiğini ifade eden uzmanlar, doktor kontrolünde ve aşırı doza kaçmadan kullanılmasını önerdi. Bazı hastaların, (daha çabuk iyileşirim) düşüncesi ile bu ilaçları çay gibi çok miktarda tükettiğini belirten uzmanlar, fazla tüketilmesi halinde ilaç içinde bulunan efedrin maddesinin uyuşukluğa neden olabileceğini, bilinçli tüketilmesinde ise, hiç bir sorun çıkmayacağını kaydetti.

5 ara öğün gerekiyor
Uzmanlar ayrıca, kış aylarında artan soğukların, vücutta olumsuz etkilere neden olduğunu kaydetti. Bazal metabolizmanın (vücudun ihtiyacı olan asgari enerji miktarı) değiştiği kış aylarında vücut ısısının düştüğünü bildiren uzmanlar, normal ısı düzeyine ulaşılması için fazladan enerjiye ihtiyaç duyulduğunu belirtti. Kışın fazla kilo almamak için ilk olarak tok tutucu çorba ve lifli gıdaların tercih edilmesi önerildi. Sürekli atıştırmanın önüne geçecek kepek, yulaf, çavdar, kuru fasulye, nohut, meyve ve sebze tüketmek, sık aralıklarla su içmenin yemek yeme isteğini azaltan etkenler olduğu belirtildi. Uzmanlar, çok fazla yemek yenilen 3 ana öğün yerine gün içinde 5 ara öğünle karnın doyurulması gerektiğini vurguladı.

Beyin, yemeğe başlandıktan yaklaşık 20 dakika sonra tokluk merkezini uyarıyor. Bu nedenle bu süreyi doldurmak ve daha fazla yememek için yemekte oyalanmak gerekir. Bunun için de en ideal yöntem, gıdaları yavaş ve iyi çiğneyerek, yemek yeme süresinin uzatılması. Bu hem fazla gıda alımını, hem de alınan gıdaların daha kolay sindirilmesini sağlıyor Sürekli açlık hissine karşı meyve tüketilmesi de önerildi.
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100