Bu haber kez okundu.

Mizaca göre beslenme obeziteyi önler

Kocaeli'nde, ülkemizde ve dünyada en büyük sağlık sorunlarından birisi haline gelen obezite ile mücadele kapsamında bir toplantı düzenledi. “Can boğazdan çıkar” adlı kitabın yazarı Mehmet Ali Bulut ve Metabolik Diyetisyen Uzm. Dr. Zekeriya Gür'ün katıldığı toplantıda sağlıklı beslenme ile alakalı fazla bilinmeyen gerçekler anlatıldı. Yazar Mehmet Ali Bulut ise konuşmasında mizaca göre beslenmenin insanların sağlıklı beslenmesinde çok önemli roller taşıdığını ifade etti. Bu konuyu bir örnekle anlatan Bulut, “Amerikalı bir doktor aynı hastalığa yakalanan hastalarına aynı menüyü vermiş. Aynı kan gruplarına ait olanların kötüleştiğini fark etmiş. Kan gruplarının kendine göre bir mizacı var. Her insanın nasıl kanı, DNA'sı ve parmak izi kendine özel ise sindirim sistemi ve kanı da tekildir. Mizacına yanı kan grubuna göre insanın besinler tüketmesi sağlıklı olmasını sağlar” dedi.

Kan hücresinin insanın kimliği olduğunu belirten Bulut, sıfır kan grubunun lahana, karnabahar, kuru fasülye, baklagillerin iyi gelmediğini, deniz ürünleri, kırmızı et, ıspanak, brokolinin faydalı olduğunu ifade etti. A gurubunun vejeteryan olduğunu, süt ürünlerini ve fasülyeyi asgari kullanmaları gerektiğini belirterek, zeytinyağı, keten tohumu, sebze, roka, tere, ıspanak ve ananasın yararlı olduğunu ifade etti. Bulut, tüm kan gruplarına özel besin gruplarını sayarak, “Biz ölmeden cenneti yaşamak için yediklerimize dikkat etmemiz gerek” dedi.

Beslenmenin 5 N 1 K'sı

Metabolik Diyetisyen Uzm. Dr. Zekeriya Gür ise beslenmenin 5 N 1 K'sının kişilerin Niçin, Neleri, Ne kadar, Nasıl ve Ne zaman tüketeceğini iyi bilmesi gerektiğini aktardı. Vücudun ihtiyacı kadar gıdayı kabul ettiğini fazlasını ise depoladığını ifade eden Gür, “Bu bir bitkiyi sulamaya benzer. Su bitkilerin hayat kaynağıdır. Almazsa da solar, alırsa da kurur. Bunun için bu dengeyi sağlamak gerekir” dedi. İnsanın karbonhidrata ihtiyacı olduğunu belirten Gür, ”Karbonhidrat enerji verir. Fakat glisenik yükü düşük olması lazım. Yoksa insülin yüksekliği ortaya çıkar. Yağ da vücuda çok gereklidir. Fakat trans yağlar insanın sağlığını bozar” şeklinde konuştu.

Uzm. Dr. Zekeriya Gür, ”Günde 3 öğün yemek yiyin, yemeğe proteinle başlayın, her öğün tek protein tüketin, tek çeşit meyve yiyin, 21.00'dan sonra yemek yemeyin ve en az 2 litre su için” dedi. (İHA)

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.