26 Eylül 2006 Salı 00:00
253 Okunma
Öfkeniz sizi yönetmesin
Psikologlar, öfkeyi saldırganlıkla değil de kendinizi ortaya koyacak şekilde ifade etmenin en sağlıklı yol olduğunu şu önerilerle dile getiriyor... ~|~

Gün içinde özellikle stresli olacağını bildiğiniz saatlerde, sadece kendiniz için kullanacağınız bir zaman ayırın. Eğer sevdiğiniz kişiyle belli konuları belli saatlerde konuşuyor ve bu konuşmalar da hep tartışma ile sonuçlanıyorsa, bu tür konuları konuşma saatinizi değiştirin. 

Çocuğunuzun odasındaki dağınıklık odanın önünden her geçişte 'kafanızın tasını attırıyorsa' kapıyı kapatın. Eğer her gün işinize gittiğiniz yoldaki trafik, sizi engellenmişlik ve öfke duyguları içinde bırakıyorsa güzergahınızı değiştirin. 

Öfkelendiğinizi hissediyorsanız, diyaframınızdan derin nefesler alın; göğsünüzün üst kısmıyla nefes almanız sizi rahatlatmaz. Derin nefeslerinizi alırken, kendi kendinize tekrar tekrar 'Gevşe!' ya da 'Sakin ol!' diyerek telkinde bulunun. 

Farkında olmadan çok sık kullandığımız ve bizi kızgınlık duygularına hazırlayan, 'asla!' ya da 'her zaman' gibi sözcükleri zihninizde yakalamaya çalışın. 

Kendinize öfkelenmenin hiçbir şeyi çözmeyeceğini, kendinizi daha iyi hissetmenize yardımcı olmayacağını, hatta daha da kötü hissedebileceğinizi hatırlayın.
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100